İmplant Tedavisi

İmplant tedavisi, farklı nedenlere bağlı olarak kaybedilen dişlerin yerine yapılan titanyum diş köklerine verilen isimdir. Bu yapay dişlerdeki temel amaç, diş kayıplarında hiçbir işlev kaybı yaşamadan hayatınıza devam etmenizdir. İmplant tedavisiyle kemik dokularına hiçbir zarar vermeden doğal diş yerine, yapay diş köklerine sahip olan diş elde edilir.

İmplant tedavisinde yapay diş kökleri, çene kemiğine yerleştirilir. Bu sebeple hastanın çene yapısının iyi olması ve kemik gelişiminin tamamlanmış olması gerekir. Bütünüyle hareketli protez kullanan kişilerde de implant tedavisi mümkündür. Bunun yanı sıra eğer hiç dişiniz yoksa da yapay diş kökü tedavisine başlanabilir.

Eğer çene kemiği kaynaklı herhangi bir engeliniz yoksa implant tedavisine hemen başlanabilmektedir. Bu sayede son derece doğal görünen, estetik ve işlevsel dişlere sahip olabilirsiniz.

Neden İmplant Tedavisi Yaptırmalısınız?

Dişlerinizi birçok nedene bağlı olarak kaybedebilirsiniz. Diş kayıplarındaki en yaygın neden fiziksel travmalardır. Dişleriniz hem çiğneme fonksiyonu açısından hem de estetik açısından önemlidir. Bu sebeple birçok insan eksik dişlerini tamamlamak için implant tedavisine ihtiyaç duyar. Eksik dişler, diğer dişlerin de zaman içerisinde bozulmasına neden olabilmektedir. Diş implantları, diş eksikliği yaşanması durumunda en uzun ömürlü ve işlevsel yöntemdir.

İmplant tedavisini yaptırabilmeniz için çene kemik gelişiminizin tamamlanmış olması gerekir. Yalnızca bir dişiniz yoksa, implant tedavisi yöntemlerine başvurabilirsiniz. Bunun yanı sıra ağzında tam ya da kısmi dişi olanlar, yüz ve çene kusuruna sahip olanlar, eriyen çene kemiği gibi problemlere sahip olanlarda implant tedavisine başvurabilir.

Bunlarla birlikte ağzında hiç dişi olmayanlar da bu tedaviden faydalanabilir. Hareketli protez kullanmak istemeyenler için implantoloji oldukça büyük bir avantajdır.

İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

İmplant uygulaması yapılabilmesi için öncelikle hastanın bu tedaviye uygun olması gerekir. Hastanın implant tedavisine uygunluğu diş hekimlerinin muayene ve tetkikleri sonucunda belirlenmektedir. İmplant tedavisine geçmeden önce genel sağlık durumunuz kontrol edilerek, cerrahi bir uygulama için uygun olup olmadığınıza karar verilmektedir. Bunun ardından ne tip protez takılacağı, kaç adet yapay diş kökünün gerekli olduğu belirlenir.

Panoramik filmler eşliğinde çene kemiklerinizin iki boyutlu bir görüntüsü çıkarılmaktadır. Bu sayede diş kemiklerinin implant tedavisine uygunluğu test edilir. Bu testlerden başarıyla geçmeniz durumunda lokal anestezi altında işlemleriniz başlar. İmplantoloji sırasında kimi zaman genel anestezi ya da sedasyon yöntemleri de kullanılabilmektedir. Bu duruma doktor ve hasta ortak karar verebilmektedir.

Yapay diş kökü tedavisinde dört yöntem uygulanmaktadır. Dikişli veya dikişsiz olabilen bu tedaviler aynı zamanda tek ya da iki aşamalı olarak gerçekleştirilmektedir. Eğer kemik kalınlığı yeterli düzeydeyse yapay dişin kök kısmı kadar dişeti kaldırılır. Yapay dişin kökü için frez adı verilen aletle bir yuva açılır. Yapay diş kökü buraya yerleştirilir ve iyileşme kapağı takılır. İmplant tedavisinde dikişli cerrahi uygulama ise klasik yöntemlerden biridir. Bu en sık kullanılan yöntemdir. Lokal anestezinin ardından bistüri ile diş eti kesilir. Diş eti açıldıktan sonra yapay diş kökü yerleştirilerek ardından dikiş atılır.

Tek aşamalı olan tedavilerde, implantların üzerine 2 aylık iyileşme süreci sonrasında yeniden cerrahi bir uygulama yapılmamaktadır. İki aşamalı tedavilerde ise iyileşme süresi sonrasında, yapay diş kökünün üzerine protez ölçü işlemi öncesinde iyileşme başlığı takılmaktadır. Bu durumda ikinci bir cerrahi müdahaleye gerek duyulmaktadır. Bütün implant uygulamalarında yapay diş kökü yerleştirilirken, kemik bozuklukları da düzeltilmektedir.

İmplant Tedavisi Öncesinde Nelere Dikkat Edilmelidir?

İmplant tedavisi öncesinde dikkat edilmesi gereken bazı unsurlar vardır. Bunlar diş implantı tedavisinin başarısı açısından son derece önemlidir.

Dikkat edilmesi gereken ilk unsur planlamadır. Planlamanın tedavi başlamadan önce tek tek ve özenli bir biçimde yapılması gerekir. Bunun yanı sıra kemik yapısına ve sindirim sistemine de dikkat edilmelidir. Hastaların özellikle dikkat etmesi gereken unsurlardan biri ağız hijyenidir. Diş hekiminizin tavsiyesine bağlı olarak ağız hijyeninizi düzenli biçimde gerçekleştirmeniz gerekir. Bunun yanı sıra implantta kullanılan titanyum ve porselen malzemelerin patentli olmasına da dikkat edilmelidir.

İmplant tedavisini gerçekleştirecek diş hekiminin uzmanlığı ve deneyimi son derece önemlidir. Bu açıdan Dentaliva’ya başvurarak, deneyimli ve profesyonel diş hekimlerinden herhangi birini tercih edebilirsiniz.

İmplant Tedavisi Ağrı ve Acı Yapar Mı?

İmplant tedavisinin süresi uygulamaya ve hastanın durumuna bağlı olarak değişebilmektedir. Bu süre toplamda 6 aya kadar uzayabilmektedir. Diş köklerinin yerleştirilmesi oldukça kısa bir işlemdir. Buna karşın bu yapay köklerin çene kemikleriyle kaynaması adına 3 ila 6 aylık bir süre beklenebilmektedir. Bu sürenin ardından protez dişler yerleştirilerek tedavi tamamlanır.

İmplant tedavisinde en çok sorulardan biri de ağrı olup olmayacağıdır. Birçok insan implant tedavisini ağrılı ve acılı bir uygulama olduğu için tercih etmemektedir. Buna karşın bu yaygın bir hatadan ibarettir. Yapay diş kökü operasyonları lokal anestezi altında uygulanmaktadır. Bu sebeple işlem sırasında herhangi bir ağrı ve acı hissedilmemektedir. Bununla birlikte uygulama sonrasında gün içerisinde hafif bir ağrının hissedilmesi ise normaldir.

Uygulama sonrasında hafif ağrılar normal sayıldığı gibi gündelik yaşamınıza engel olmayacaktır. Diş hekiminiz tarafından tavsiye edilen ağrı kesiciyi kullanarak bu durumun önüne geçebilirsiniz. Kimi zaman hastanın talebi doğrultusunda yapay diş kökleri genel anestezi altında yapılabilmektedir.

İmplant Tedavisinde Protez Diş Ne Zaman Takılır?

Yapay diş köklerinin yerleştirilmesinden sonra kemikle kaynaşması için bir süre beklenmektedir. Genel olarak 1 ay içerisinde iyileşme süreci başlamaktadır. Bu süre ortalama olarak 2 ila 3 ay arasında devam eder. Bu sürenin sonunda iyileşme tamamlanır ve üzerine porselen dişlerin takılma aşamasına geçilir. İyileşme süreci hastadan hastaya bağlı olarak farklılık gösterebilmektedir.

İyileşme süreci tamamlandıktan sonra vidalı yapay dişler çene kemiğine yerleştirilir. Bu işlem son derece kolay ve ağrısız bir şekilde gerçekleştirilmektedir.

All On Four ve All On Six İmplant

İmplant tedavisi genel olarak tek diş eksikliğinde yapılabilmektedir. Bunun yanı sıra hiç dişi olmayan hastalarda da bu yöntem kolaylıkla kullanılabilmektedir.

All On Four ve All On Six tekniğinde, üst ve alt çene kemiği ayrıntılı biçimde görüntüler. Bu işlemin ardından 4 ya da 6 tane yapay diş kökü yerleştirilmektedir. Bu işlemlerde hibrit protez denen implant üst köprü protezlere de ihtiyaç duyulabilmektedir. Bu yöntemler sayesinde hiç dişiniz olmasa dahi doğal dişlerin yerine alabilecek düzeyde işlevsel bir diş yapısına kavuşabilirsiniz.

İmplant Tedavisinin Başarı Oranı Nedir?

Yapay diş kökü yani implant tedavileri uzun zamandır kullanılan yaygın yöntemlerden biridir. Yapay diş kökü tedavisinin bu kadar yaygın kullanılmasının nedeni oldukça yüksek başarı oranlarıdır. Bu tedavi biçiminde genel başarı hastaya bağlı olarak yüzde 95 ila 98 arasındadır. Bununla birlikte daha başarılı bir tedavi açısından diş hekimi ve klinik seçimi de son derece önemlidir.

İmplantoloji uygulamalarının başarılı olabilmesi adına, doğru bir planlama yapılmalıdır. Dentaliva olarak, implant tedavisi konusunda uzman bir diş hekimi kadrosuna ve deneyimli bir kadroya sahibiz. Bu sayede dilediğiniz şekilde implant tedavinizi, farklı yöntemlerle ve farklı malzemelerle gerçekleştirebiliriz. Siz de implant tedavisi konusunda detaylı bilgi için bizimle iletişime geçebilir ve ilk muayeneniz için hemen randevu alabilirsiniz.

İmplant Tedavisi Fiyatları

İmplant tedavisinin süreci ve detayları göz önünde bulundurulduğunda, birçok kişinin aklına gelen önemli konulardan biri de implant fiyatlarıdır. Diş implant fiyatları 2024 yılında, uygulanan tedavi yöntemine, kullanılan malzemelerin kalitesine ve tedaviyi gerçekleştiren kliniğin sunduğu hizmetlere göre değişkenlik gösterir. Özellikle, farklı implant fiyatı seçenekleri kişinin ihtiyacına ve durumuna göre farklılık göstermektedir. Örneğin, All On Four veya All On Six gibi tekniklerin kullanılması, tedavinin maliyetini etkileyebilir. Bu yüzden, diş implantı tedavisini planlarken ayrıntılı bir maliyet analizi yapmak ve tedavi seçeneklerini buna göre değerlendirmek önemlidir. Dentaliva gibi deneyimli ve güvenilir bir klinikte, hastaların bütçesine ve ihtiyaçlarına uygun tedavi planları oluşturuluyor.

Sıkça Sorulan Sorular

İmplant vidası takıldıktan sonra, dişin takılması için gerekli olan iyileşme sürecinin tamamlanması gerekmektedir. İyileşme süreci, implant vidasının kemik dokusu ile tam bir şekilde birleşmesidir ve genellikle aylar sürer. İyileşme sürecinin tamamlanmasından sonra, diş hekimi dişi implant vidasına monte edecektir.

Her hasta için iyileşme süresi farklı olabilir ve birkaç faktör tarafından etkilenebilir, örneğin implant vidasının konumu, hastanın genel diş ve oral sağlığı, implant vidasının tipi ve uygulama tekniği.

Takılan implant tedavisinin ömrünün uzun olması ve doğru yapılabilmesi için implant üzerine yüklemenin doğru zamanda ve kurallara uygun şekilde gerçekleştirilmesi gerekmektedir. İmplant ile kemiğin kaynaşması 3 ay sürebilmektedir. 3 ayın sonunda implant vidasına dişler takılmaya başlanmaktadır.

İmplant tedavisi ile ilgili süreçleri doğru ve güvenilir bir şekilde tamamlamak için Dentaliva Diş Kliniğinin uzman hekimlerine güvenebilirsiniz. Web sitemiz üzerinden kolayca randevu alabilir, tedavinize başlayabilirsiniz.

Diş implantları genellikle çene gelişiminin tamamlandığı ve genellikle 18 yaşından sonra olmak üzere, yetişkin hastalarda yapılır. Ancak, bireysel durumlar ve ihtiyaçlar farklılık gösterebilir, bu nedenle kesin yaş sınırı doktorunuzun değerlendirmesine bağlıdır.

Diş implantı sonrası ağrı genellikle birkaç gün sürer ve 7-10 gün içinde önemli ölçüde azalır. Ağrı yönetimi için doktorunuzun önerdiği ağrı kesiciler kullanılabilir.

İmplant diş ağrısını hafifletmek için doktorunuzun önerdiği ağrı kesicileri kullanabilir, soğuk kompres uygulayabilir ve yumuşak gıdalar tüketerek çiğneme baskısını azaltabilirsiniz. Ayrıca, ağız hijyeninize dikkat ederek enfeksiyon riskini minimize edin.

İmplant ağrısına iyi gelenler; doktorunuzun önerdiği ağrı kesiciler, soğuk kompres uygulaması, yumuşak gıdalar tüketmek ve ağız hijyenine özen göstermektir. Bu süre boyunca tamamen sert gıdalardan uzak durmaya dikkat edilmelidir.

Diş implantı işlemi sonrasında geçici olarak ağrı ve rahatsızlık yaşanabilir; bu, tedavinin normal bir parçasıdır. Fakat ağrılarınız artarsa doktorunuza danışarak ilaç tedavisine başlayabilirsiniz.

Lütfen aşağıdaki formu doldurun, kısa süre içinde sizinle iletişime geçeceğiz.

All on four uygulaması, aşırı düzeyde kemik kaybı olan hastalarda, protezin sabitlenmesi prosedürüne dayanan bir tedavi tekniğidir.