Periodontoloji

Diş hekimliğinde periodontoloji, diş eti hastalıklarını önlemeye, teşhis etmeye ve tedavi etmeye odaklanan diş hekimliği alanını ifade eder. Diş etleri veya dişeti, dişlerin alt kenarlarını çevreleyen ve çene kemiğini kaplayan yumuşak dokulardır.

Diş eti sağlığı, ağzınızı ve dişlerinizi sağlıklı ve güçlü tutmanın önemli bir parçasıdır. Diş eksikliğinin önde gelen nedenlerinden biri, her yaştan yetişkini etkileyebilen diş eti hastalığıdır.

Diş eti hastalığı (veya periodontal hastalıklar) tedavisi, diş etlerinin birden fazla randevuda derinlemesine temizlenmesidir. Tipik tedaviler arasında plak ve diş taşı birikimini ve diş etlerinin üstünde ve altında bakterileri gidermek için dişlerin ölçeklendirilmesi yer alır. Gerekirse diş hekimi reçeteli gargaralar gibi ek tedaviler uygulanabilir.

Kimler Periodontal Tedaviye İhtiyaç Duyar?

Yemek yerken veya fırçalarken dişeti iltihapları, kemik kaybı veya diş eti kanaması gibi diş eti hastalığı semptomları yaşayan bir hasta, kapsamlı bir araştırma ve teşhis için diş hekimine başvurmalıdır. Diş hekimi bu kontrolün ardından dişleri çevreleyen bölge üzerinde periodontal tedavi uygulayabilir.

Periodontal Hastalıklara Ne Sebep Olur?

Periodontal hastalığa öncelikle plak içindeki bakteriler neden olur ve bu bakteri plakları yeterli temizlik ile giderilemezse diş etlerinde enfeksiyona neden olabilir. Enfekte diş etleri (diş eti iltihabı) şişkin, kırmızı ve ağrılı bir sürece neden olabilir. Bu durum tedavi edilmezse ve ağız hijyeni diş eti seviyesinde ve altında bakteri üremesini artırmazsa; diş etleri dişten ayrılmaya başlar ve zamanla diş etleri ve kemik giderek küçülür. Bu süreçte dişlerin etrafındaki destek azalarak dişin gevşemesine ve sonunda diş kayıplarına neden olur. Sigara ve diyabet, diş eti hastalığına katkıda bulunan faktörlerdir.

Diş eti hastalığı, diş hekimliğinde deneyim sahibi uzmanlarımız tarafından doğru tavsiye ve tedavilerle önlenebilir.

Peridodontal Tedavi Nasıl Gerçekleştirilir?

Diş hekiminiz tarafından periodontal hastalık teşhisi konulduktan sonra, bir diş hekimi, hijyenist veya diş terapisti tarafından tedavi edilebilirsiniz. Öncelikle ağız hijyeniniz ve diş eti sağlığınız kapsamlı bir şekilde değerlendirilecek ve kayıt altına alınacaktır. Diş eti cepleri ve iltihabı olan bölgelere diş etlerinin altında derin pul pul dökülmesi gerekecek ve rahatsızlıktan kaçınmak için tedaviye başlamadan önce bir anestezi uygulanacaktır.

Alanlar tamamen uyuştuğunda, klinisyen diş etlerini ve kök yüzeylerini özel ultrasonik veya el aletleri ile dikkatlice temizleyecektir. Tedavi sırasında veya sonrasında antibakteriyel solüsyon da kullanılabilir.

Tedavi tamamlandıktan sonra, tedavi edilen alanların uygun şekilde iyileşmesini ve bakımını sağlamak için özelleştirilmiş ağız hijyeni talimatları verilecektir. Hastalığın yeri ve ciddiyetine bağlı olarak, başlangıç ​​periodontal tedavi planınızın bir parçası olarak birden fazla periodontal tedavi randevusu gerekebilir.

Araştırmalar diş etlerinin iyileşme belirtileri göstermesinin 8-12 hafta sürdüğünü ve bu nedenle takip randevularının 2 veya 3 ayda alınacağını gösteriyor.

Ağzınızın herhangi bir yerinde ciddi periodontal hastalık teşhisi konduysa veya 9-12 ay boyunca birkaç periodontal tedaviden sonra yeterli iyileşme olmadıysa, klinisyeniniz sizi bir periodontal uzmanına yönlendirebilir.

Dentaliva olarak uzman hekimlerimizle periodontoloji tedavilerini yenilikçi uygulamalarla gerçekleştiriyor, başarılı sonuçlara imza atıyoruz.

Periodontal Tedaviden Sonrası Karşılaşılabilecek Durumlar?

Periodontal tedavinin ardından ve birkaç gün boyunca biraz rahatsızlık bekleyebilirsiniz. Ancak, bu giderek azalacak ve sonunda ağrı ve acılar tamamen dinecektir.

Doktorunuz önerdiği kişiselleştirilmiş ağız hijyeni planınızı uygulamaya devam ettikten sonra 12 haftalık bir süre boyunca diş etlerinizde aşağıdaki iyileşmeleri görmelisiniz:

• Şişme ve iltihabın azalması (buna bağlı olarak daha fazla görsel diş eti çekilmesi olabilir),
  • Kanama ve kızarıklığın geçmesi,
  • Kısa bir süreliğine ağız kokusu,
  • Daha az ağrı ve rahatsızlık.

Daha fazla diş eti hastalığını önlemek ve diş eti sağlığınızı korumak için ek tedavi için takip randevularınız olabilir.

Periodontal Hastalıklar Nasıl Önlenebilir ?

• Dişlerinizi günde iki kez florürlü diş macunu ile yaklaşık 2 dakika fırçalayın.
  • Günde en az bir kez diş ipi kullanın veya diş arası temizleyici kullanın.
  • Günlük ağız gargarası kullanın.
  • Sağlıklı beslenin.
  • Düzenli muayeneler için diş hekiminizi ziyaret edin.
  • Profesyonel diş temizliği için yılda en az iki kez diş hekiminizi ziyaret edin.
Lütfen aşağıdaki formu doldurun, kısa süre içinde sizinle iletişime geçeceğiz.