Kırık Diş Tedavisi

Diş minesi oldukça kuvvetli ve dayanıklı bir yapıya sahiptir. Buna karşın dişin en üst katmanı olan minenin de belirli bazı sınırları vardır. Yaşa bağlı olarak diş yapısında meydana gelen zayıflamalar, çok sert cisimlerin çiğnenmesi, dişlerde oluşan çürükler nedeniyle oluşan hassasiyet, yüze darbe alınması, düşme esnasında dişin fiziksel olarak darbe alması tahrip olması gibi durumlarda diş kırılması problemi ortaya çıkabilmektedir.

Kırık dişler hem estetik hem de işlevsel açıdan önemli bir sorundur. Bu sorunun tedavisinde ise farklı yöntemler kullanılabilmektedir. Kırık diş tedavisi yöntemleri arasından seçim yaparken, hastanın ihtiyaçlar ve beklentileri göz önüne alınmaktadır. Bununla birlikte tedavinizi gerçekleştirecek olan diş hekimi son derece önemlidir. Deneyimli ve kabiliyetli bir diş hekimi ve profesyonel bir sağlık kuruluşu, diş kırığı konusundaki tüm sorunlarınızı çözüme ulaştıracaktır. Bununla birlikte diş tedaviniz çok daha sağlıklı ve uzun ömürlü bir çözüm sağlayacaktır.

Dişler Neden Kırılır?

Dişlerde kırılmaya neden olan birçok farklı faktör vardır. Aynı zamanda dişinizde kırılma olasılığını artıran bazı durumlar da bilinmektedir. Dişlerde meydana gelen kırılmanın başlıca sebebi travmalardır. Darbeye maruz kalan dişler, kırılabilmektedir. Kaza geçirmek, düşmek, ağız bölgesini korumaksızın yakın temas gerektiren sert sporlar, çok sert cisimlerin ısırılması bu travmalar arasında yer almaktadır. Bunun yanı sıra geceleri farkında olmaksızın diş gıcırdatma refleksi de diş kırılmalarında önemli bir rol oynamaktadır.

Travmaların yanı sıra dişlerin zayıflaması da kırılma riskini arttırmaktadır. Çürükler, dişlerin minesinde zayıflamalara yol açabilmektedir. Bunun yanı sıra büyük ve geniş dolgular da dişleri zayıflatır. Alışkanlıklarınızın da dişlerin zayıflamasında, dolayısıyla kırılmasında önemli bir rolü vardır. Asitli yiyecek ve içeceklerin düzenli tüketilmesi, reflü, yeme bozuklukları, alkol tüketimi, aşırı şeker tüketimi ve yaşa bağlı diş minesinde meydana gelen aşınmalar risk faktörünü artıran nedenlerden bazılarıdır.

Diş Kırılması Anında Ne Yapmalısınız?

Dişlerde kırılma yaşandıktan sonra kimi zaman bu durum fark edilebilir. Diş kırıldıktan sonra atacağınız bazı adımlar, tedavi sürecinin başarısını da etkileyebilir. Eğer kırılan dişlerin parçalarını bulabiliyorsanız, toplayarak tedavi olacağınız sağlık merkezine kuru ve temiz bir kap içerisinde götürmelisiniz.

Bunun yanı sıra diş kırıldıktan sonra ılık suyla bu bölgeyi temizlemelisiniz. Herhangi bir travma sonucunda dişte kırıklar oluştuysa, şişlik ya da benzeri durumlardan kurtulmak için bölgeye buz kompres uygulayabilirsiniz.

Diş Kırılması Çeşitleri Nelerdir?

Diş kırılması problemin ortaya çıkmasında farklı sebepler olduğu gibi, dişler değişik şekillerde kırılabilir. Kimi durumlar dişin ısırma yüzeyinden diş etine kadar dikey bir çatlak oluşabilir. Çatlakların diş köküne ve diş eti çizgisine uzanması mümkündür. Bir diğer kırılma biçimde ise diş minesinde küçük çatlaklar oluşabilir. Herhangi bir acı ya da ağrıya sebep olmayan bu kırıklar, dişlerin zayıflamasına yol açmaktadır.

Diş kırılmaları kimi zaman dolgu çevresinde çatlak oluşumuyla sınırlı da olabilir. Bu kırılma acıya ya da ağrıya neden olmaz ancak dille hissedilir ve yaşam konforunuzu düşürür. Diş yüzeyinden diş eti çizgisine kadar uzanan bir çatlakla kırıklar, dişin iki parçaya ayrılmasına neden olabilmektedir. Kırılma, diş eti çizgisinin altından başlayarak, dişin yüzeyine doğru oluşabilir. Dikey kök kırıkları enfeksiyon ile sonuçlanmadığı sürece rahatsız edici semptomlar ortaya çıkmamaktadır.

Kırık Diş Tedavisi Yöntemleri

Kırık diş tedavisi planlamasında, hastaya özel bir yol ve yöntem belirlenmesi gerekir. Kırık oluşumunun boyutuna bağlı olarak farklı tedavi yöntemlerine başvurulabilir. Eğer dişiniz kırıldıysa, zaman kaybetmeden diş hekiminize muayene olmanız gerekir. Buna karşın henüz muayene olmadan önce çeşitli tedbirler alabilirsiniz.

Diş kırılması durumuyla karşı karşıya kaldığınızda olası şişmelerin önlenmesi adına soğuk kompres uygulayabilirsiniz. Ağzınızı tuzlu su ile yıkayarak, temizleyebilirsiniz. Bunun yanı sıra eğer ağrı varsa nonstreoid anti inflamatuar ilaçlar kullanabilirsiniz. Sonrasında vakit kaybetmeden diş hekiminize muayene olmalısınız. Diş kırılması durumunda diş hekimine ne kadar erken giderseniz o kadar avantajlı olacaktır. Kırık bir diş zaman içerisinde farklı problemlere de yol açabilir.

Diş kırıklarının tedavisinde ise farklı yöntemler vardır. Kırığa bağlı olarak diş hekiminizin en uygun tedavi biçimini tercih edecektir.

Estetik Dolgu ve Bonding Tedavisi

Özellikle ön dişlerin minesinde küçük çatlaklar meydana geldiyse bonding yöntemi kullanılmaktadır. Farklı dişlerde oluşan çatlak sorunu için ise estetik dolgu tercih edilmektedir. Bu yöntemlerde kırıklar dolgu yapılarak kapatılmaktadır.

Kuron Tedavisi

Dişin bir parçasının kırılarak ayrılması durumunda kuron tedavisi uygulanmaktadır. Aynı zamanda ileri seviye çürüklerde de bu yönteme başvurulur. Bu yöntemde diş hekimi, dişin gerektiği kadar kısmını yontar ve sonrasında kaplamayla dişin işlevsellik kazanmasını sağlar.

Kuron tedavisinde dört farklı çeşit vardır. Bunlar zirkonyum, metal, seramik ve porselendir.

Laminate Veneer Tedavisi

Laminate veneer bir başka adıyla yaprak porselen tedavisi ön dişlerde meydana gelen kırılmalarda yaygın olarak tercih edilmektedir. Bunun başlıca sebebi doğal dişe oldukça yakın bir kaplama olmasıdır. Dişe sıkı biçimde yapışan bu kaplama, kullanırken renklenme sıkıntısı yaşatmamaktadır.

Kanal Tedavisi

Diş kırıldıktan sonra enfekte olma durumuna oldukça açıktır. Bu gibi bir durumda en yaygın kullanılan yöntem kanal tedavisidir. Bunun yanı sıra kırığın diş köküne kadar ulaşması durumunda da kanal tedavisi ihtiyacı ortaya çıkar. Kanal tedavisi temel olarak diş kırığını gidermemektedir. Ancak diş kırığıyla birlikte oluşan enfeksiyon için ideal çözümdür. Bu sayede dişin çekilmesi önlenir ve sonrasında farklı tedaviler uygulanabilir hale gelir.

Kırık Diş Tedavisinde Klinik Seçiminin Önemi

Dişleriniz kırıldığında zaman kaybetmeden diş hekiminize muayene olmanız gerekir. Ancak diş hekiminizi ve kliniği doğru seçmek, tedavi açısından son derece önemlidir. Kırık diş tedavisi özen ve tecrübe isteyen bir süreçtir. Deneyimsiz hekimlerce alınabilecek hatalı kararlar, tedavinin başarısız olmasına yol açabilir.

Dentaliva, uzman ve deneyimli diş hekimi kadrosuyla diş kırıkları dâhil birçok farklı sorunda en nitelikli çözümleri sunar. Profesyonel bir kadrosu bulunan Dentaliva, ağız ve diş sağlığı alanında önemli bir tecrübeye sahiptir. Bunun yanı sıra ileri teknoloji sağlık ekipmanları bulunan klinik sayesinde farklı birçok diş tedavinizi de olabilirsiniz. Siz de bu avantajlardan faydalanmak için bizimle hemen iletişime geçebilir ve uzman doktorlarımızın herhangi birinden muayene randevusu alabilirsiniz.

Lütfen aşağıdaki formu doldurun, kısa süre içinde sizinle iletişime geçeceğiz.