Diş Eti Ağrısı Neden Olur? Nasıl Geçer ve Ne İyi Gelir?

Diş eti ağrısı, dişi çevreleme işlemini yapan dokuların iltihaplanması sonucunda ortaya çıkar. Diş eti ağrısı ve buna bağlı diş eti şişmesi ağız ve diş sağlığı problemlerine, bakteriyel enfeksiyonların varlığına işaret eder. Ağız ve diş sağlığı bakımının düzenli olarak yapılmaması, diş fırçalamanın ihmal edilmesi gibi durumlar diş eti ağrısına neden olurken, ileri durumlarda diş çürümesi ve diş kayıplarına neden olur.

Oluşan bu kayıplar, periodontal dokunun zarar görmesi ve işlevini tam olarak yerine getirememesine sebep olur. Diş eti ağrısı, hemen müdahale edilmediği takdirde şiddetlenerek artar ve yeme-içme sürecinde yaşam kalitesinin son derece olumsuz etkiler.

Diş Eti Ağrısı Neden Olur?

Ağız bakımını yeterli kadar yapmamak, gargara ve diş ipi gibi ürünler kullanmamak ve dişleri yanlış fırçalama teknikleri diş eti ağrısına neden olan başlıca faktörlerdir. Ayrıca diş eti iltihabı, diş travması ya da diş çürümesi de diş eti ağrısına neden olabilir. Diş eti ağrısı neden olur sorusuna başlıca cevaplar ise şu şekildedir;

• Alkol ve sigara kullanımı
  • Diş ipi kullanılmaması
  • Yetersiz kalan ağız ve diş temizliği, yetersiz kalan diş eti bakımı
  • Diş etlerinin ihtiyaç duyduğu vitaminlerin, gıdalar aracılığı ile düzenli bir şekilde alınamaması
  • Diş eti çürükleri ve diş eti hastalıkları
  • Diş çatlağı ve diş kırıkları
  • Dişin çevre kısmında yer alan bakteri plakları ve tartarlar
  • Diş eti iltihaplanması
  • Kırık dişler
  • Diş eti çekilmesi
  • Şeker hastalığı ( Diyabet) diş etinde ağrıya neden olabilir.

Diş fırçalama, ağız ve diş bakımı söz konusu olduğunda çok büyük öneme sahiptir. Ancak dişleri çok sert bir şekilde fırçalamak, kullanılan diş fırçasının dişlere uygun olmayacak derecede sert olması gibi bazı durumlar diş etlerinin tahriş olmasına neden olabilir. Bu durum diş etinde ağrı yaşanmasını sağlar. Bunun için diş etlerinin zarar görmemesi için yumuşak kıllı fırçaları kullanmak daha sağlıklı olacaktır.

Diş eti ağrısına neden olan bir diğer unsur ise diş eti hastalığıdır. Bir diğer ismi periodontal hastalık olan diş eti rahatsızlığı dişlerde şişme, ağrı ve kızarıklık gibi durumlar yaşanmasına neden olur. Ayrıca ağız ve diş temizliğinin yeterli oranda yapılmaması, doğrudan diş etine zarar verir. Diş et hastalığında hafif seyreden diş iltihabı ( gingivit), erken müdahale edildiği takdirde geri döndürülmesi mümkün olan bir rahatsızlıktır. Ancak bu gingivit tedavi edilmediğinde çok daha ileri seviyeye taşınır ve diş kayıplarına varan olumsuz sonuçlar doğurabilir.

Besin alerjisi bulunan kişiler, bu alerjiye neden olan gıdaları tükettiğinde diş eti ağrısı ile karşı karşıya kalabilirler. Sıcak besinler tüketmek, diş etinde tahribat yaratır ve sonrasında diş eti ağrılarına neden olabilir. Ağız içinde, diş etlerine ve pek çok yapıya olumsuz etki yaratan ülserler, beyaz ya da kırmızı renkte küçük ve oval lezyonlar olarak görülmektedir. Oluşan bu ülserler hayat kalitesini düşürürken, diş eti ağrısına neden olabilir.

Ayrıca diş kökü ve diş köküne yakın bölümlerde oluşan enfeksiyonlar, apse oluşumunu tetikleyebilir. Apse de diş eti ağrılarına yol açar. Yerine tam oturmamış takma dişler ve protezleri diş eti hassasiyetine ve diş eti ağrısına yol açan en önemli etkenlerden biridir.

Tedaviye direnç gösteren, çok sık tekrar eden diş eti ağrıları, ağız kanserinin habercisi olabilir. Bu tür durumları gözlemleyen kişilerin en kısa sürede diş hekimine gitmesi çok büyük önem arz eder.

B ve C vitamini, ağız ve diş sağlığı konusunda çok önemli görevi olan mikro besinler olarak bilinmektedir. C vitamini eksikliği durumlarında görülen skorbüt hastalığı ise diş etinde geçmeyen ağrılar yaşanmasına yol açar. Uzun vadede diş eti şişmesi ve iltihaplanmaya sebep olur. Bu vitamin eksikliği tedavi edilmediği takdirde, diş etinde oluşan bu hasarlar sonucu diş kayıpları yaşanabilir.

Diş Eti Ağrısına Ne İyi Gelir?

Evde uygulanan bazı yöntemlerle, diş eti ağrısının hafiflemesini ve hatta geçmesini sağlayabilirsiniz. Düzenli diş fırçalamak, gargara yapmak, soğuk kompres uygulamak gibi bazı yöntemler diş eti ağrısı için çok sık tercih edilir.

Evde uygulanan bu yöntemler, ağrı bölgesinde iyileşme görünmesini sağlayabilir. Diş eti ağrısı yaşandığında, düzenli olarak dişleri fırçalamak hayati öneme sahiptir. Ayrıca ağız gargarası, diş ipi kullanmak diş etinde yer alan iltihapların iyileşme sürecini hızlandırır.

Peki, tüm bu uygulamalar yapıldığı halde, diş eti ağrısında iyileşme seyrediyorsa ne yapılmalıdır? Sorusu akıllara takıldığına, diş etinde ciddi sorunlara işaret eden bu ağrılar için hemen diş hekimine gitmekte fayda vardır. Diş etinde ağrıya neden olan durumun sağlıklı bir şekilde tanımlanabilmesi için, alanında uzman bir diş hekimine muayene olmak çok önemlidir.

Diş eti ağrısına kesin bir çözüm sunmak için, ağrıya sebebiyet veren durumun mutlaka ortadan kaldırılması gerekir. Evde de uygulanması çok basit olan bazı uygulamalar, ağrının seyrinin hafiflemesini sağlayacaktır. Bu uygulamalar şu şekilde sıralanabilir;

• Tuzlu su ile gargara yapmak
  • Ağrı görülen diş eti bölgesine karanfil tozu ya da zerdeçal sürmek
  • Ağrı bölgesine buz küpü gibi maddeler kullanarak soğuk kompres uygulamak
  • Diş eti ağrısından kısa vadede kurtulabilmek için ağrı kesici kullanmak
  • Ağrı bölgesine ılık papatya poşet çayı koyarak acının hafiflemesini beklemek diş eti ağrısına faydalı olabilecek uygulamalardır.

Diş ve diş eti ile alakalı sorunlar yaşamamak için dişlerin mutlaka düzenli bir şekilde bakımı yapılmalı ve ağız içinde hijyene dikkat edilmelidir. Ayrıca düzenli diş hekimi kontrolleri, sorunun ilerlemeden çözülmesi konusunda işinizi kolaylaştıracaktır.

Diş etleri son derece hassas olan dokulara sahiptir. Bu sebeple bazı durumlar, diş etlerinde çok çabuk tahrişe ve yaralanmalara sebebiyet verebilir. Diş eti problemleri, aslında çok önemli ağır ve diş sağlığı sorunlarına işaret edebildiğinden dikkate alınmalıdır. Bu anlamda erken teşhis ve sorunun hemen ortadan kaldırılması gerekir.

Ağız ve Diş Sağlığınız Dentaliva’ya Emanet

Ağız ve diş sağlığı söz konusu olduğunda, dişçi koltuğuna kendinizi emanet ettiğiniz diş hekiminin, diş kliniğinin, personellerin çalışma prensibi çok önemlidir. İşin ehli olmayan diş hekimler, var olan ağız ve diş problemlerinizi çözemediği gibi diş kayıplarına varacak olumsuzluklar yaşamanıza neden olabilir. Bu anlamda tercih ettiğiniz diş kliniğinin, kaliteli bir hizmet anlayışına sahip olduğundan emin olmanız gerekir.

Dentaliva, bu anlamda aradığınız nitelikli tedavi yöntemlerine erişebileceğiniz profesyonel bir diş kliniğidir. Uzun yıllardan beri bu gelişerek büyümeye devam ederken, güler yüzlü ve disiplinli çalışma ekibimiz ve alanında uzman diş hekimlerimiz ile ağız ve diş sağlığınızı yüksek standartlar kullanarak korumayı hedefliyoruz.

Hasta memnuniyetini ön planda tutarken konforu ve işinde profesyonel olmayı önemseyen Dentaliva için kaliteli hizmet vermek her şeyden önemlidir. Pek çok tedavi yöntemine akılcı çözümler bulabileceğiniz Dentaliva, cazip fiyat aralıklarında istediğiniz ağız ve diş tedavisine ulaşmanızı sağlar. Sizde şimdi uzman diş hekimlerinin ve Dentaliva’nın uzun yıllara dayanan çalışma tecrübesini bizzat yerinde tecrübe edebilmek için diş kliniğimizi ziyaret edin. Dentaliva, dişlerinizi en az sizin kadar önemser.