Diş Eti Şişmesi Nedir, Neden Olur?

Diş eti rahatsızlıklarından biri diş eti şişmesidir. Farklı nedenlerden meydana gelen bu sorunun tedavi süreci oldukça önemlidir. Diş eti şişmesi nasıl geçer soruları için uzman hekimlere muayene olunması tavsiye edilir. Genellikle hijyen eksikliğine bağlı olarak diş eti şişmesi ortaya çıkabilir. Tüm bu sorunların tedavisi ise Dentaliva içerisinde yapılmaktadır.

Diş Eti Şişmesi Nedir, Neden Olur?

Diş eti şişmesine, çoğunlukla plak ve diş taşları neden olmaktadır. Aynı zamanda yanlış diş fırçalama teknikleride diş eti şişmesinin sebepleri arasında yer alır. Fırça kullanımının yanlış olması, diş etinin hasar görmesine neden olur. Bu nedenle dişlerin nazik ve çok sert olmadan fırçalanması önerilmektedir. Bağışıklık sisteminin çökmesi durumunda da diş eti şişmesi meydana gelir. Bu nedenle C vitamini ve bol su tüketimi önerilmektedir. Dentaliva Diş Kliniğin'de bulunan uzman hekimler tarafından diş eti şişmesine yol açan hasarlı yapı giderilmektedir. Diş araları ve diş taşları temizlenerek sağlıklı bir diş yapısı oluşturulmaktadır.

Diş hekimlerine en uzun 6 ay içerisinde kontrol olunması gerekmektedir. Dişlerin düzenli olarak fırçalanması ve bakım yapılması diş eti şişmesi tedavi süreci ve genel ağız sağlığı açısından önem taşımaktadır. Dentaliva Diş Kliniği sizler için en sağlıklı tedaviyi planlar.

Diş Eti Şişmesi Nasıl Tedavi Edilir?

Diş eti şişmesi kişiye yönelik uygulanan tedavi programları ile giderilmektedir. Diş etleri hassas olan kişilerde bu şişme daha yoğun şekilde meydana gelir. Günlük hayatı ve sosyal hayatı önemli ölçüde etkileyen diş eti şişmeleri genellikle cerrahi müdahale gerektirmeden hijyene dikkat edilerek tedavi edilmektedir.

Dentaliva olarak hastalarımıza özel ağız bakımı uygulamaktayız. Diş etlerinin şişme nedeni ön muayene ile ortaya çıkarılır. Ardından neden olduğu problem üzerinde tedavi yapılır. Diş taşları ve diş aralarında oluşan bakteriler diş eti şişmesine neden olur.

Bu nedenle dişlerin arasına temizleme işlemleri yapılır. Diş taşlarının alınması ve temizlenmesi de sağlıklı diş yapısı oluşturmaktadır. Tüm dişlerin sağlıklı olması için aralarının da doğru bir şekilde temizlenmesi gerekmektedir. Bakteri oluşumunu %100'e kadar engelleyen ip kullanımı da diş eti şişmesi tedavilerinden biridir.

İp kullanımı sayesinde diş etlerinde oluşan şişkinlik zaman içerisinde azalmaya başlamaktadır. İltihap ve enfeksiyon kaynaklı olan diş eti şişmelerinde varsa çürük giderilir. Hasta için uygun antibiyotik tedavisi Dentaliva tarafından başlatılır.

Diş Eti Şişmesi Tedavi Edildikten Sonra Tekrar Şişer mi?

Diş eti şişmesi tedavileri yapıldıktan sonra dişlerinizi fırçalarken çok daha dikkatli olmalısınız. Diş etlerinin hasar görmemesi adına nazik bir fırçalama yapılmalıdır. Aynı zamanda diş eti iltihabı oluşması durumunda diş etlerinde tekrar şişme meydana gelebilmektedir.

Bu iltihap zaman içerisinde diş kaybına da yol açmaktadır. Diş etlerinde şişkinlikler oluşmaktadır. Kan damarları ortaya çıkmaktadır. Ağız ve diş sağlığı adına diş bakımının ve hijyeninin doğru bir şekilde yapılması önerilmektedir. Ortaya çıkan bu durum yapılan tedavi ile giderilmektedir.

Diş Eti Şişmesinin Temel Nedeni Nedir?

Diş eti şişmesinin temel nedenlerinden biri C vitamini eksikliği olarak gösterilmektedir. Kişinin bağışıklık sisteminin düşük olması olan diş eti üzerinde iltihaplanmalara yol açmaktadır. Bu gibi sorunların tamamı ağız içerisinde hijyenin azalmasına ve diş kayıplarına neden olmaktadır.

Diş eti iltihabı da diş etlerinin gözle görülür biçimde şişmesine neden olan sorunlardan biridir. İltihap oluşumu çoğunlukla diş kırılması ya da diş çürümesinden kaynaklanmaktadır. Aynı zamanda dişlerin yeterli miktarda temizlenmemesi sonucunda bakteriler ağız içerisinde yayılmaktadır.

Diş Eti Şişmesinin Tedavi Edilmemesi Ne Gibi Sorunlara Yol Açar?

Diş eti şişmesi sorununun tedavi edilmesi kişinin ağız ve çene yapısına olumsuz etkiler bırakmaktadır. Özellikle yeme ve konuşma bozuklukları diş eti şişmesi ile meydana gelmektedir. Zaman içerisinde diş kaybına yol açan bu problem mutlaka uzman kişiler tarafından tedavi edilmelidir.

Dentaliva olarak ağız ve diş yapısı üzerinde detaylı araştırma gerçekleştirmekteyiz. Hastalarımıza en iyi tedavi planını hazırlamak için kişiye özel muayene yapmaktayız. Bu sayede istenen ölçüde hijyen sağlanır ve dişler çok daha sağlıklı bir şekilde kullanılmaya devam eder.

Diş Eti Şişmesinin Belirtileri Nelerdir?

Diş eti şişmesi belirtileri arasında tahriş ve fazla hassasiyet ilk sırada gelmektedir. Kişinin besinleri yerken zorlanması ve sızlama hissetmesi gibi belirtiler bulunmaktadır. Diş fırçalama işleminin ağrılı olması ve diş etlerinin kanaması da diş eti şişmesinin belirtilerinden biridir.

Yanma ve kesik hissiyatı diş etlerinin tamamında fark edilmektedir. Hastalar diş ağrısı yaşamaya başlamaktadır. Özellikle sıcak ve soğuk içeceklere karşı iki kat hassasiyet meydana gelmektedir. Ağız ve çene kaslarında bozulmalar oluşur. Diş etinde iltihaplı görünüm oluşmaya başlar.

Diş Eti Şişmesini Önlemek İçin Nelere Dikkat Edilmelidir?

Diş eti şişmesini önlemek için kişiler ağız ve diş sağlığına, hijyenine özen göstermelidir. Diş yapısını koruyacak macun ve fırça seçimleri yapılmalıdır. Ağız ve dişlerde kalıntı kalmaması için diş ipi ve ağız bakım suyu kullanılmalıdır. Ağız bakım suları içerisinde bulunan maddeler ile tüm diş aralarına erişim sağlamaktadır.

Bu nedenle diş aralarında ve ağızda bulunan bakterilerin her biri temizlenmektedir. Diş eti şişmesi sorunları yapılan ağız bakımı ile önlenmektedir. Diş fırçasının her 6 ayda bir değiştirilmesi gerekmektedir. Böylelikle diş yapısı bozulmamakta ve diş etleri bakterilerden arındırılmaktadır.

Diş Eti Şişmeleri Ne Kadar Süre İçerisinde İyileşir?

Diş eti şişmeleri günlük hayatı etkileyen sıkıntılardan biridir. Bu nedenle diş eti şişmesi sorunu yaşayan kişilerin mutlaka kliniğimiz Dentaliva ziyaret etmeleri önerilmektedir. Diş eti şişmeleri kullanılan ilaca ve yapılan bakıma göre iyileşme göstermektedir.

Dişlerin ve özellikle diş aralarının bakterilerden arındırılması için fırçalamaya özen gösterilmektedir. Aynı zamanda diş ipi ve gargara kullanımı da tüm bakterilerin temizlenmesine yardımcı olur. Diş eti şişmeleri yapılan bakımlar ile beraber 1 hafta içerisinde iyileşmektedir. İlaç kullanımı ile süre kısalmaktadır.

Diş Eti Şişmeleri İçin Ne Gibi Önlemler Alınmalıdır?

Diş eti şişmelerinin yaşanmaması adına kişiler çeşitli önlemler almaktadır. Bunun için ağız bakımına özen gösterilmesi ve diş aralarının temizlendiğinden emin olunması gerekmektedir. Diş taşları oluşumunun engellenmesi için mutlaka ip kullanılmalıdır. Dentaliva içerisinde diş taşı temizliği de yapılmaktadır.

Bu sayede diş aralarında plak oluşumu %99 oranında engellenmektedir. Her gün fırçalanan dişler, diş eti şişmelerini de önlemektedir. Dişlerin sağlıklı görünüm kazanmaları için ince uçlu ve diş hassasiyetine uygun fırçalar satın alınarak kullanılmalıdır.

Diş Eti Şişmelerinde Diş Kaybı Yaşanır mı?

Diş eti şişmelerinin tedavi edilmemesi ileri zamanlarda diş kaybına neden olabilmektedir. Sağlıklı bir diş yapısı için en önemli etkenlerden biri bakım aşamalarının doğru ve düzenli yapılmasıdır. Diş eti şişmelerinde diş kaybı yaşamak istemeyen kişiler çürük ya da kırılmaları Dentaliva tarafından tedavi ettirmektedir.

Diş Eti Şişmeleri İçin En Doğru ve Doğal Tedavi Nasıldır?

Diş eti şişmelerini engellemek ya da doğru tedavi uygulamak için her gün mutlaka 2 kere fırçalanması gerekmektedir. Diş ipi kullanımı da ağızdaki bakteri oluşumunun önüne geçmektedir. Bu nedenle diş eti şişmesi engellenir. Diş eti şişmeleri çürük kaynaklı olabilir. Varsa çürük olan dişin tedavi edilmesi gerekmektedir. Bu sayede dişler çok daha sağlıklı ve temiz bir şekilde işlevlerini yerine getirmeye başlar.