Küretaj Nedir, Diş Küretaj Nedir?

Küretaj tedavisi, diş eti hastalıkların ilerlemesini durdurmak amacıyla uygulanan derin temizlik tedavisi olarak karşınıza çıkar. Bu işlem genellikle normal diş taşı temizleme işlemi ile sıklıkla karıştırılır. Küretaj işleminde uygulanan yüzeyin temizliği değil, diş köküne doğru ilerlemeye başlayan 4-6 mm derininde enfeksiyonu ve ölü dokuyu temizlemektir. Bu işlem diş eti cebinin dişlerle birleştiği alanlarda plak ve tartar oluşumunda kurtulmayı sağlar. Derin ceplerin elimine edilmesi için uygulanırken, küretaj tedavisinin pembe estetik açısından çok önemli bir yere sahip olduğu söylenebilir.

Küretaj tedavisi, genel olarak diş erlerinde ve diş köküne doğru şişme ve kanama şikâyetlerinden rahatsız olan hastalara yönelik uygulanan bir işlemdir. Bundan dolayı, daha basit bir işlem olarak diş temizleme işleminin yerine biraz daha komplike bir tedavi olan küretaj tedavisini uygulamak gerekir.

Diş hekimi kontrollerini ihmal etmeyen ve 6 ayda bir genel muayenesi gerçekleştirilen hastada tartar, plak ve iltihap oluşumlarının erken dönemde tespiti yapılarak, diş taşı temizliği ile bir çözüme ulaştırılabilir. Buna rağmen eğer hasta düzenli olarak kontrollerini yaptırmıyorsa, tartar ve plak sorunu diş etine ve köküne kadar ilerleme gösterebilir. Bu evreye gelindiğinde küretaj tedavisi uygulamak şarttır.

Küretaj tedavileri, kök yüzeyi iyileştirme işlemleri olarak bilinirken, enfekte olan diş kökü kısımlarının küret olarak isimlendirilen özel aletler kullanılarak temizlenmesidir. Bu işlemle diş kökleri çevresinde patolojik cep olarak isimlendirilen yapı iltihaplardan arındırılarak temizlenir.

Bu dişlerin rutin kontrolleri (6 ay- 12 ay) yapılırsa, diş ve diş etlerinin daha sağlıklı olduğu görülür. Diğer yandan derin cepler oluşmasının önüne geçmek mümkün hale gelir.

Küretaj Tedavisi

Diş etine gerçekleştirilen küretaj işlemi, hasar görmüş ya da hastalıklı olan yumuşak dokuların diş eti duvarı içerisinde tam anlamıyla temizlenmesini sağlayan periodontal bir tedavi yöntemidir. Herhangi bir ölçeklendirme ve ilaç takviyesi ile beraber yapıldığında son derece verimli sonuçlar alınmasını sağlayan bu tedavi yöntemi önemli bir yere sahiptir.

Diş küretaj işlemi yapılırken, diş etlerinde meydana gelen iltihaplı ölü dokuyu almak için özel lazerli cihazlar kullanılır. Bu noktada temel hedef ise zararlı ve iltihaplı dokuların sağlıklı dokulara bulaşmasının önüne geçmektir. Zararlı olan dokunun alınması sonucunda sağlıklı yeni doku gelişimi tetiklenmiş olur. İleri seviye olmayan evrelerde, diş ve diş eti arasında açılarak işlem yapılabilir.

Periodontitis ismi verilen iltihap, ilerlemeye devam ettikçe ağız ve diş sağlığı için çok büyük bir tehdit haline gelir. Diş kaybının önüne geçmek için yapılabilecek en doğru şey ise bu iltihabi olabildiğinde erken dönemde temizlemektir. Dişlerde yaşanan kayıp sebepleri incelendiğinde, %70 üzerinde bir oran ile en büyük sebebin diş eti problemleri olduğu fark edilmiştir.

Küretaj işlemi tek diş bazlı olduğu gibi, bazı durumlarda tüm çene kemiği için planlanabilir. Diş eti cebinde oluşan taşlar temizlenir. Diş kök yüzey düzleştirme ile temizleme işlemi yapılarak diş eti yüzeyinde oluşan enfeksiyonlar yok edilir. Tek seansta her zaman sonuç almak çok mümkün olmadığından, seanslı olarak tedaviler uygulanabilir.

Diş etinde şişme, kanama, diş eti çekilmesi gibi sorunlar varsa en kısa süre içerisinde diş hekimine başvurarak bu tedavinin sizin için uygun olup olmadığını, uygunsa hangi türün uygulanabilir olduğunu öğrenmeniz mümkündür.

Küretaj tedavisi şu adımlar takip edilerek uygulanır:

• İşlem yapılacak olan bölge ilk olarak lokal anestezi uygulanarak uyuşturulur ve hasta işlem sırasında ağrı hissetmez,
  • Diş etlerinin işlenebilmesi için küçük kesiler yapılır,
  • Diş etinde enfekte ve hasarlı hale gelen dokular, diş taşları küretaj ismi verilen bir malzeme kullanılarak çıkarılır. Ölü dokuyu kesmek için lazer de kullanılabilir. Bu noktada amaç hasarlı ve iltihaplı dokularda, sağlıklı dokulara enfeksiyon geçmesine engel olmaktır,
  • Uygulama esnasında ağız içerisine yerleştirilen yıkama aparatları sayesinde sürekli olarak oluşan tükürük ve kan uzaklaştırılır,
  • Diş kökleri düzeltilerek diş plağı oluşumuna uygun bir nokta bırakılmaz,

İlerlemiş durumlarda (özellikle diş eti rahatsızlıkları çene kemiğine kadar ulaşmışsa) kök düzeltme, diş taşı temizliği, greft ekleme gibi birbirinden farklı işlemler uygulanabilir.

Küretajın Avantajları

Bu tedavi işlemi sırasında eğer gerek görülürse anestezi uygulaması yapılabilir. Tedavi sırasında hastanın herhangi bir ağrı ya da sızı hissetme ihtimali yoktur. Daha çok yüksek hassasiyetli olan özel aletler kullanılarak tedavi gerçekleştirilir. Diş etinde oluşan cepler dikkatli bir şekilde temizlenirken, antiseptik bir madde kullanılarak doğru bir şekilde dezenfekte edilir. Bir süre dişlerde hassasiyet oluşması normaldir ancak kısa bir süre sonra bu hassasiyet yok olacaktır.

Tüm diş tedavilerinde olduğu gibi, küretaj işleminde de temel avantaj ağız ve diş sağlığını etkili şekilde koruma altına alabilmektir. Bu tedavi sayesinde dil eti bozuklukları daha büyük bir hale gelmeden önlem almak mümkün hale gelir. Ağız içerisinde biriken bakterilerin temizlenmesi, ağız ve diş hastalıklarının önüne geçme konusunda etkilidir. Ayrıca çene kemiği rahatsızlıklarının önüne geçerek, diş kaybı ve osteoporoz gibi sorunları engeller. Küretaj ile diş etlerinde oluşan ölü doku ve iltihap ağızdan tamamen uzaklaştırılır.

Küretaj işleminin sağladığı avantajlar şu şekilde sıralanabilir:

• Diş kaybının önüne geçer,
  • Ağız ve diş sağlığını olması gerektiği şekilde korur,
  • Diş eti sağlığını koruma altına alır,
  • Ortaya çıkan enfeksiyonu kurutarak tedavi eder,
  • Ağız hijyeni ve ağız sağlığı tekrar kazandırılır,
  • Çene kemiği sağlığını koruyarak olası bir kemik erimesi durumu engellenir,
  • Diş eti şişlikleri sonra erer,
  • Enfekte olan dokuların uzaklaştırılması sayesinde diş eti hastalıklarının oluşması engellenerek önüne geçilir. Bu sağlık sorunu, diş eti hastalığının ileri seviyesi olan periodontitise dönüşmez,

Diş ve diş eti sorunlarının estetik görüntüyü bozan ya da bozma ihtimali olan olumsuzluklar giderilir. Bu sayede pembe estetik olarak da isimlendirilen pembe diş etlerine ulaşmak mümkün hale gelir.

Küretaj Çeşitleri Nelerdir?

Açık ve kapalı olmak üzere iki çeşit küretaj vardır. Kapalı küretaj işleminde diş kökü ve diş eti arasında küret yerleştirilerek diş taşı ve diş cebinin dibindeki diş etleri körlemesine şekilde çıkarılır. Bu yöntemde çok yoğun bir emek kullanıldığından, derin bölgelerde sonuçları belirsiz olabileceği için tercih edilmeyebilir.

Açık küretaj ise daha karmaşık bir işlem olarak karşınıza çıkar. Ancak bu işlemin etkisi çok daha keskindir. Mukozal kanadın açılması ile başlayan işlem ve periodontal cebin dibinin açığa çıkmasıyla devam eder. Cebin dışında kalan tartar ve diş eti, kürek yardımıyla alınır ve kemik net şekilde açığa çıkarılır. Kemik, iltihaplanma sürecinde oluşan erimeden dolayı keskin girintilere ve kenarlara sahiptir. Özel frezler kullanılarak kemiğin yüzey tabakası törpülenerek kenarlar düzeltilir ve sağlıklı bir taban elde edilir. Dişlerin sallandığını sığ kısımlarda ise diş işlemi bu noktada sonlanır ve flep temizlenmiş olan kemiğe dikili. Derin olan ceplerde, kemik seviyesini eski haline getirmek için bir kemik boşluğu dolgu maddesine ihtiyaç duyulur. Dikiş atma işleminden sonra, iyileşme sürecini destekleyen ve cerrahi bölgeye destek olan geçici bir periodontal pansuman yapılır. İyileşme süreci tamamlandıktan sonra, dişlerin kökleri hafif bir şekilde açığa çıkar. Ancak diş etleri artık hiçbir şekilde iltihaplanma ve periodontitis gelişimi durdurulmuş olur.

Tedavi sonrasında diş ve diş etlerinizin temiz kök yüzeyine yeniden bağlanabilmesi sağlanır. Bu durum diş eti bakımının ve diş fırçalama ile diş ipi kullanımı ile yapılabilecek en iyi seviyeye çekilmesi mümkün hale gelir.

Sonrasında ortaya çıkabilecek herhangi bir sorunda alınabilecek önlemler şu şekilde sıralanabilir:

• İlk 24 saat içerisinde ağır fiziksel hareketler yapmaktan kaçınılmalıdır,
  • 48 saat boyunca sigara kullanılmamalıdır,
  • Fazla soğuk, sıcak ya da baharatlı besinler tüketmekten kaçınmak gerekir,
  • İyileşme sürecini yavaşlatmaması için alkol kullanılmamalıdır,
  • Diş etlerine gelebilecek travmalardan kaçınmakta fayda vardır.

Küretaj tedavisi sonrası bakım şu şekilde olabilir:

• Tedavisin gerçekleştirildiği bölgenin karşı tarafını kullanarak çiğnemek, daha yumuşak yiyeceklerden oluşan bir diyet programı uygulamak daha faydalıdır,
  • Ağız içerisi günde 3 kez ılık tuzlu su kullanılarak durulanabilir,
  • İlk gece tedavi uygulanan bölge çok hafif bir şekilde fırçalanabilir. Sonraki zamanlarda diş ipi kullanmaya başlayarak yavaş yavaş eski hale dönebilir,
  • Hassasiyeti ve rahatsızlık durumunu gidermek için kullanılan analjezikler tercih edilebilir.

Tedavi sonrasında bir hafta boyunca diş etlerinin sağlıklı görüntüsü geri gelmeye başlayacaktır. Ancak en iyi şekilde tam iyileşme süreci 20 gün olarak belirtilebilir. Zaman içerisinde diş eti şişmeleri sonra erecek ve fırçalama ve diş ipi kullanımı sırasında ortaya çıkan kanamalar bitecektir. Aksi durum yaşanırsa diş hekimine danışmakta fayda vardır.

Küretaj tedavisi sonrası sağlıklı dişlere hemen kavuşabilmek için ağız ve diş bakımı düzenli ve doğru şekilde yapılmalıdır. Bu konuda alınabilecek en önemli önlem, ağız ve diş bakımına düzenli olarak devam etmektir. Yiyeceklerin ve bakterilerin yumuşak tabakalarda sert plak ve taşlara dönüşmesini önlemek için günlük bakım yapmak olmazsa olmazdır.

Küretaj Tedavisi Fiyatları

Küretaj tedavisi fiyatları, ihtiyaç duyulan işleme ve tercih edilen diş kliniğinin fiyat politikasına göre değişiklik gösterebilir. Bu noktada tercih edilen diş kliniğinin çalışma prensibi ve kalite odaklı hizmet anlayışına sahip olması önemlidir. Aksi takdirde, ağız ve diş sağlığına kavuşmak isterken beklenmedik durumlarla karşı karşıya kalabilirsiniz.

Dentaliva bu anlamda her zaman üst düzey kalite standartlarında hizmet anlayışına sahip olan nitelikli bir kurum olarak uzu yıllardan beri hizmet vermeye devam eder. Alanında uzman diş hekimleri ve işini severek yapan personelleri ile birlikte, hastalar için daima huzur ve güvenli bir ortamda konfor alanı sunan kliniğimizde tüm diş tedavilerine uygun fiyat aralıklarında ulaşmak mümkündür. Dentaliva kalitesi ışığında sağlıklı diş ve diş etlerine sahip olmak ve gülüş tasarımı imkanı ile daha güzel dişler sayesinde özgüvenli şekilde ağız dolusu gülebilmek için web sitemizi ziyaret edebilir, iletişim numaralarını kullanarak hemen bize ulaşabilirsiniz.