Kemik Yetersizliklerinde İmplant Tedavisi

Diş tedavilerinde implant kullanımı eksik dişlerin tamamlanabilmesi için yapılan bir işlemdir. Kaybedilen dişlerin tamamlanabilmesi için oldukça ideal bir yöntemdir. Dental implantların başarılı bir tedavi ile uygulanabilmesi için en temel durum hastanın implantın tutunabileceği bir kemik yapısına sahip olmasıdır.

İmplant uygulamasının yapılabilmesi için öncelikle hastanın uygun kemik yapısının olması şarttır. Ancak kemik yetersizliği olan hastaların implant uygulamasının yapılmaması gibi bir durum söz konusu değildir.

Dentaliva Diş Kliniği olarak günümüz teknolojisi ile birlikte ilerleyen tedavilerimiz ile kemiklerin yetersiz olduğu durumlarda bile tedavinizi sağlıklı bir şekilde tamamlıyoruz. İmplant tedavilerinde diş hekimi uzmanlığı ve tecrübesi çok önemlidir. Dentaliva Diş Kliniğinin profesyonel diş hekimlerini tercih edebilir rahatça gülümseyebilirsin.

Kemik Yetersizliği Nedir?

Kemik yetersizliği; dişleri destekleyen kemiğin enfeksiyon veya hastalık gibi durumlar sonucunda küçülmesine denir. Diş kaybedildikten sonra da kemik yetersizliği yaşanabilir. Her yaşta insanda görülebilen bir hastalık olmasının yanında ileri yaşa sahip hastalarda daha sık rastlanmaktadır. Kişinin diş kaybı yaşadıktan sonra ya da çürüyen bir dişin çekilmesi sonucu alt çene kemiği etkilenir. Bu durum sonucunda çene kemiği eriyebilir ve buna bağlı olarak kemik yetersizliği oluşabilir.

Kemik Yetersizliği Neden Olur?

Kemik yetersizliği en önemli nedeni diş kayıplarıdır. Travma sonucunda kemik kaybı yaşayan hastalarda vardır. Sigara nedeni ile oluşan periodontal hastalıklarda kemik yetersizliğine sebep olur. Kemik yetersizliği yaşamamak için sağlığınıza ve ağız bakımınıza özen göstermeniz gerekir.

Kemik Yetersizliğinde İmplant Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kemik yetersizliği olan hastalarda implant tedavisi yapılırken kemik greft bilinen tabiri ile kemik tozu uygulaması yapılmaktadır. Kemik tozları kemik hacmi düşük olan hastaların tedavisinde kullanılır. Kemik tozu uygulaması dışında kemik hacmini arttırmaya yönelik işlemler yapılması için hastanın kendi kemiği kullanılabilir. Üst arka bölgelerde kemik seviyesinin azalması nedeni ile ya da sinüslerin geniş olması sebebi ile oluşan kemik yetersizliğinde sinüs yükseltme tedavisi yapılabilmektedir. Üst çenede ve sinüs boşluklarının bulunduğu arka bölgelerde yeterli kemik yüksekliği yok ise sinüs kaldırma işlemi uygulanmaktadır. Tüm bu uygulamalar yapıldıktan sonra diş hekiminin kararı ile implant tedaviniz uygulanmaya başlar.

Kemik Grefti Tedavisi Nasıl Yapılır?

Kemik grefti tedavisi kemiğin yetersiz görüldüğü kemik desteğine ihtiyaç duyulduğu durumlarda yapılır. Kemik kaybı olduğunda yapılan bu işlem ağız içerisinde yer alan sağlıklı dokulardan parça alınarak hasta olan bölgeye transfer edilir. Hastanın kendi dokusu olduğu için herhangi bir zarar teşkil etmez. Bu uygulama lokal anestezi altında veya hastanın durumuna göre sedasyon uygulaması ile yapılabilir. Uygulamadan sonra şişlik olabilir diş hekiminiz ile görüşüp süreci birlikte ilerletmeniz gerekmektedir.

Kemik Tozları Hangi Durumlarda Kullanılır?

Kemik tozlarının içerisinde bulunan hücreler sayesinde kemik oluşumuna ve büyümesine yardımcı olarak daha hızlı iyileşmeye ve kemik hacminin artmasına yardımcı olur. Kemik tozları kemik erimesine neden olan dişlerin çekimi sırasında implant esnasında ve implant öncesi tedavilerde kullanılır.

Sinüs Kaldırma Nasıl Yapılır?

Sinüs kaldırma lokal anestezi altında yapılan cerrahi bir müdahaledir. Sinüs bölgesi istenilen duruma kaldırılır ve o alanda uygun aletlerle bir pencere açılır. Sinüsün içerisini kaplayan sinüs membranı yükseltilerek altta kalan kemikle arasına kemik tozu konur. Daha sonra bu alan dikiş ile kapatılır. Ağrılı ve acılı bir işlem değildir. Bu işlem ile birlikte implant yerleştirilebilir.

Zigomatik İmplant Nedir?

Zigomatik implant klasik implantlardan farklı olarak daha büyüktür. Çok ileri kemik yetersizliği yaşayan hastalar için tercih edilmektedir. Zigomatik implantlar 30 ile 50 mm arasında değişmektedir. Elmacık kemiği dediğimiz kemiğin içine yapılan implant sistemidir. Üst çenede implant yapılacak hiç kemik olmadığı durumlarda tercih edilen bir yöntemdir.

Kemik Yetersizliğinde İmplant Süreci Nasıl Olmalı?

İmplant süreci başlamadan önce genel ağız ve diş sağlığınız ve dişeti sağlığınız uzman hekim tarafından değerlendirilmelidir. Sorunların tespit edilip daha sağlıklı bir tedavi gerçekleşmesi için bu çok önemlidir. İmplant tedavisinde kemik sağlığı en kritik noktadır. İşlem öncesi bölgedeki kemiğin yapısı kontrol ettirilmelidir. İmplantı tutacak tek şey kemiktir. Yerleşeceği bölgedeki kemiğin şekli, yüksekliği, kalınlığı ve kalitesi için radyolojik muayene yapılmalıdır. Gerekli durumlarda tomografiler alınır inceleme ve ölçümler sonucunda tedavi planlaması gerçekleşir. Tüm bunların sonucunda kemik yetersizliği kesinleşen hasta için uygun tedavi yöntemleri bulunmaktadır. Kemik yetersizliği kesinleşen hastalar için kemik tozu uygulaması veya sinüs kaldırma işlemi yapıldıktan ve süreç iyileştikten sonra implant uygulaması yapılabilir.