Türkçe English عربى

Invisalign

Diş çapraşıklıklarının genel sağlık açısından ne gibi sonuçları vardır?

Dişlerimiz sadece görsel olarak değil, vücudumuzun genel sağlığı için de çok önemlidir. Dişlerde çapraşıklık bulunduğunda dişler yeterince temizlenemez ve dişler üzerinde biriken bakteri plağı sebebiyle diş taşı oluşumu, dişeti problemleri ve çürük oluşma ihtimali artar. Ayrıca  bu gibi diş sorunları ağız içinde bulunan bakterilerin kan dolaşımına girmesine ve nadir de olsa kardiyovasküler hastalıklara ve solunum rahatsızlıkları gibi bazı sistemik sorunlara yol açabilir. Bunun yanında dişlerde bulunan çapraşıklık ve çeneler arası ilişkideki bozukluklar sonucu konuşma ve çiğneme sorunları meydana gelebilir. Kapanış bozuklukları nedeniyle sindirimin ilk basamağı olan çiğneme işleminin yapılamaması, yine yanlış kapanışlarda çene eklemine aşırı yük binmesiyle oluşan kalıcı ve tedavisi zor eklem problemleri, diş gıcırdatma ve çene kemiğinde erimeler görülebilmektedir. Önemli problemlere yol açabilecek dişlerdeki çapraşıklıklar tedavi edilmedikçe daha da ağır sonuçlara sebep olmaktadır.

Ortodontik tedavi alanında ne gibi gelişmeler var?

Uzun bir süredir diş çapraşıklarının tedavisinde tek seçenek dişler üzerine yapıştırılarak yapılan sabit diş telleri idi. Ancak gelişen teknoloji sayesinde artık şeffaf plaklar, özellikle de bu teknolojinin ilk geliştiricisi Invisalign sayesinde, çok daha konforlu bir şekilde sağlıklı ve düzgün dişlere ulaşılabilmektedir.

Diş telleriyle defalarca kontrol randevusu yaparak kaydedilen gelişimi Invisalign ile daha kısa sürede, zahmetsizce, hayatın akışını kesintiye uğratmadan sağlayabiliyoruz.

Şeffaf Plak tedavisi nedir? Avantajları nelerdir?

Şeffaf plak tedavisi (Invisalign), ağız içinden alınan ölçüler sayesinde kişiye özel olarak üretilen şeffaf plaklar ile dişleri düzeltmek için uygulanan telsiz ortodontik tedavi yöntemidir. Bu tedavinin en önemli tercih edilme nedeni, dişleri düzeltirken ortodontik tedavi görüldüğünün belli olmamasıdır. Ayrıca sabit diş telleri ile tedavi sırasında hastaların birçok yiyecekten tedavi süresince uzak kalmasına sebep olmakta, ayrıca bu tellerin temizliğinin zor olması ve aralarına yiyecek kaçması sebebiyle hastaya rahatsızlık verebilmekte ve özellikle metal olanları ağızda istenmeyen bir görüntü oluşturabilmektedir.

Invisalign şeffaf plak tedavisinde ise tedavi süresince herhangi bir yiyecek kısıtlaması yoktur. Hastalar yemek yeme sırasında plaklarını çıkardıkları için istedikleri yiyecekleri yiyebilmekte ve tedavi oldukları dışarıdan anlaşılmadığı için estetik kaygı yaşamadan dişlerde düzelme sağlanabilmektedir. Ayrıca Invisalign tedavisinde kullanılan şeffaf plaklar takıp çıkarılabilir oldukları için hastalar ağız hijyenlerini rahatlıkla sağlayabilmektedirler.

Invisalign şeffaf plakları takıp çıkarılabilir olduğu için ayrıca düğün, mezuniyet, iş toplantıları gibi önemli günlerde birkaç saat tedaviye ara verme imkanı sunmaktadırlar. Metal ya da porselenden yapılan sabit diş telleri gibi sert bir malzemeden üretilmedikleri için Invisalign tedavisi gören hastalar tedavileri süresince her türlü sporu yapabilmeye imkan tanımaktadır.

Invisalign’ın bir diğer avantajı da,tedavi sonucunda dişlerin alacağı son durumun  iTero ağız içi tarayıcıları sayesinde, tedaviye başlamadan önce görülebilmesidir.

Herkes Şeffaf Plak  yaptırabilir mi?  Hangi yaş aralıklarına uygulanabilir?

Invisalign şeffaf plak tedavisinin özellikle erişkin hastalara uygun bir tedavi olduğu düşünülse de aslında çocuklarda, gençlerde ve yetişkinlerde tüm diş çapraşıklıklarının tedavilerini gerçekleştirebilmektedir. Erişkin hastalarda ayrıca uygulanacak protez öncesi ağızdaki dişlerin konumlarının düzeltilmesi de Invisalign şeffaf plak sistemleri ile mümkündür. Son yıllarda yapılan gelişmelerle de ortodontik tedavinin yanısıra çenelerde konum bozukluğu olan ve cerrahi müdahale gerektiren vakalarda da ameliyat öncesi ve sonrası dişlerin düzeltilmesinde Invisalign  şeffaf plakları kullanılabilmektedir.

Henüz tüm daimi dişleri sürmemiş , ağızda hem süt hem daimi dişlerin bulunduğu erken karışık dişlenme dönemindeki çocuklar için Invisalign First tedavileri geliştirilmiştir.

Invisalign Teen tedavisi ise özellikle estetik görüntülerinde, yemek ve yaşam tarzlarında herhangi bir kısıtlama istemeyen gençlerin dişlerini düzeltmeye yönelik bir tedavi seçeneğidir. Bunun yanında yine genç hastalarda kullandığımız Invisalign MA tedavisi; alt çene geriliği bulunan, bunun yanında üst dişleri önde, alt dişleri geride olan genç hastalarda dişlerin eğriliklerini düzelirken aynı zamanda alt çeneyi ve dişleri de öne doğru ilerleterek bozuk olan kapanışın etkin bir şekilde düzeltilmesine olanak sağlamaktadır.

Şeffaf plakları ne kadar süre ile takmak gerekir?

Şeffaf plaklarla tedavi sırasında dişlerinizin hareket edebilmesi için gerekli olan kuvvetin sürekli olması gerekmektedir. Bu sebeple şeffaf plakların gün içerisinde sadece yemek yerken çıkartılması yani günde 20-22 saat aralığında ağızda bulunması gerekmektedir. Sadece önemli bir toplantı varsa veya düğün gibi özel günlerde çok sık olmamak şartı ile 2-3 saat ekstra çıkartılabilir.

Şeffaf Plak  tedavisinde ağrı oluyor mu?

Dişlerin hareket ettirilebilmesi için şeffaf plaklar tarafından bir itme kuvveti uygulanır, bu yüzden plaklar ilk takıldığında bir baskı hissi olabilir, bu beklenilen bir durumdur ancak bu baskı kısa bir süre sonra azalacaktır. Her plak değişiminde 1-2 gün baskı hissedilmesi normaldir.

Şeffaf Plak  tedavisi süresince kontroller ne kadar sürede yapılıyor?

Şeffaf plak tedavilerinde aylık kontroller yapılması uygundur. Her plağın 15 gün takılacağı düşünüldüğünde genellikle hasta randevusuna geldiğinde 2 plak teslim edilir ve 1 ay sonra kontrol yapılır. Ancak hasta farklı bir şehir ya da ülkeden geliyor ise ya da aylık kontrollere gelemeyecek bir durumu var ise gerekli işlemler ağız içerisinde hekim tarafından yapılıp hastaya daha fazla plak teslim edilerek kontrol süresi uzatılabilir.

Normal diş teli ile mi yoksa Şeffaf Plak ile mi tedavi daha kısa sürer?

Çoğu birey şeffaf plaklarla yapılan tedavinin sabit tellerle yapılan tedaviye göre daha uzun süreceğini düşünmektedir. Ancak sanılanın aksine şeffaf plak tedavi süresi sabit ortodontik tedavi süresiyle benzer sürede ve hatta daha kısa olmaktadır. Şeffaf plaklarla tedavide, kuvvet sadece hareket istenen bölgeye uygulanabildiği için sabit diş teli tedavilerinde zaman zaman görülen istenmeyen diş hareketleri gibi hareketler meydana gelmemekte ve şeffaf plak tedavilerinde sabit diş tellerindeki gibi yapıştırılan braketlerin kopması sebebiyle tedavi süreci aksamamaktadır. Bu sebeplerle de, şeffaf plaklarla yapılan tedavinin toplam süresinin sabit diş telleriyle tedaviye göre %30 oranında daha az olduğu belirtilmektedir.

Şeffaf Plak  tedavisi boyunca estetik açıdan kötü bir görüntü oluyor mu? Klasik diş teli tedavisinde hastalar kötü görünümden çok şikayetçi oluyorlar, bu yönüyle Invisalign tedavisiyle karşılaştırabilir misiniz?

Şeffaf plak tedavilerinin en büyük avantajlarından biri neredeyse görünmez olmalarıdır. Klasik diş telindeki gibi dişlerde yapışık bir şey bulunmaması, ağız içinde metal herhangi bir parçanın olmaması sayesinde, kimse plak kullandığınızı anlamadan dişlerinizi düzeltebilirsiniz.

Şeffaf Plak  tedavisi süresince yeme içme konusunda kısıtlamalar var mıdır?

Şeffaf plak tedavilerinde dişler üzerinde sabit metal parçalar olmadığından yeme-içme konusunda herhangi bir kısıtlama bulunmamaktadır. Ilık ya da soğuk içecekler içerken plakların çıkarılmasına gerek yoktur ancak çay, kahve gibi sıcak şeyler içerken ya da sigara içerken plakların çıkartması önerilir çünkü şeffaf plaklar thermoplastik yapıdadırlar ve sıcaklıkla deforme olabilirler.

Şeffaf Plak  plaklarının bakımı nasıl yapılır?

Şeffaf plaklar her sabah ve her akşam ılık suyun altında diş fırçası ve sıvı sabun kullanarak nazikçe fırçalayarak temizlenebilir. Ayrıca plakların temizliği için tedavi başlangıcında hastaya verilen kit içindeki temizleme kristalleri de kullanılabilir.

Şeffaf plaklarla elde edilen tedavi sonuçları, metal braketlerle (Tel) karşılaştırılınca nasıldır?

Günümüzde şeffaf plaklarla tedavide, sabit teller ile yapılan tüm tedaviler yapılabilmektedir. Her iki tedavi alternatiflerinde de aynı tedavi sonuçları elde edilebilir. Ancak, şeffaf plaklarla tedavide tedavi sonucunun, tedaviye başlamadan görülebilmesi hekime ve hastaya büyük avantaj sağlamaktadır. Hekim şeffaf plakların dijital tedavi planlamasının yapıldığı bilgisayar programı sayesinde farklı tedavi alternatiflerinin sonuçlarını görebilmekte ve bunları hastası ile paylaşabilmektedir. Böylelikle hasta için en fonksiyonel ve en estetik tedavi planı oluşturulabilmektedir. Sabit tel tedavilerinde ise böyle bir avantaj bulunmamaktadır...

google-site-verification=qMMsX_7gkUaSgnxNNyiIZfhy85NQEWeuZcOWSDmiH9Q