Hangi Durumlarda Diş Çekilmez?

Hangi durumlarda diş çekimi yapılmadığı, ağız ve diş sağlığı konusunda olumsuz hastalıklarla karşı karşıya kalan kişilerin en merak ettiği konulardan biridir. Diş hekimleri, tedavisi mümkün olmayan bazı durumlarda hastanın acı duymaması için bazı önlemler alır. Basit bir diş çekimi lokal anestezi kullanılarak ağız içinde yer alan dişin çekilmesi işlemidir. Ancak bazı durumlarda dişin çekilmesi mümkün değildir. Uzman diş hekimleri bu noktada genellikle farklı yöntemler kullanarak tedavi edebilir ve hastanın direkt olarak dişini çekmek yerine alternatif yöntemlere başvurabilir.

Diş çekimi, hastanın dişinde ciddi derecede zarar ortaya çıktığı durumlarda yapılır. Kırık ya da çürük sebebi ile kullanılamaz hale gelen dişler, eğer dolgu yada kanal tedavisi ile tedavi edilemeyecek bir hale geldiyse çekilmesi şarttır. Bu durumda diş hastaya her geçen gün daha fazla zarar verir. Diş çekimin gerekli görüldüğü durumlar harici diş çekimi yapmak uygun değildir. Bu nedenle hangi durumlarda diş çekilebilir bunu iyi bilmek gerekir. Diş çekiminin şart olduğu durumlar ise başlıca şu şekilde sıralanabilir:

• Hasar almış olan dişlere kanal tedavisi, dolgu, kuron ya da herhangi bir tedavi yönteminin fayda sağlamayacağı durumlarda,
  • Kırık ya da çürük nedeni ile dişlerde geri dönülmez hasarlar ortaya çıktığında,
  • Dişte ortaya çıkan çürüklerin diş köküne kadar yayılmış olması halinde,
  • Diş eti hastalıklarının tedavi sonucunda başarılı sonuç alınamadığında,
  • Dişte sallanma meydana geldiğinde,
  • Diş eti hastalıklarının yüzünden dişi destekleyen kemik dokusunda hasar ortaya çıktığında,
  • Gömük dişler bulunduğunda,
  • Dişin üzerinde herhangi bir çürük olmadığı halde diş yerinde duramayacak derecede sallanıyorsa,
  • Genel olarak üçüncü büyük olan azı dişlerin çenede yer sıkışıklığı yaratması durumunda çürük ve ağrı gibi durumlara neden olması halinde

Diş çekimi gerektiren haller uzman diş hekimi tarafından detaylı bir muayene sonrası tespit edilir. Bu tür durumlar dışında dış çekimi yapmak doğru değildir.

20’lik Dişler Hangi Durumlarda Çekilir?

20 liklerin çekimi, diş hekimliğinde en çok uygulanan tedavi yöntemleri arasında yer alır. 20 yaş dişinin hiç çıkmaması ya da çıktığında bazı sorunlara neden olmasından sonra diş çekiminin gündeme gelmesi kaçınılmazdır. Uzman bir diş hekiminin detaylı muayene sonrasında 20 yaş dişlerini çekmesini gerektiren durumlar şu şekilde sıralanabilir:

• Diş eti iltihaplanmalarına neden olması,
  • Diş çürükleri oluşması,
  • Enfeksiyon oluşumu,
  • Yapay diş tedavisi kaynaklı ağrılar,
  • Diş kaynaklı bir tümör yada kist oluşumu,
  • Ortodonti nedenler

Diş Çekimi Sonrası Dikkat Edilmesi Gerekenler

Diş çekimi sonrası dikkat edilmesi gereken noktaları göz önünde bulundurarak hareket etmek, hastalar için verimli bir çiğneme potansiyeline daha kısa süre içerisinde ulaşmalarını sağlayan önemli bir adımdır. Diş hekiminin çekim sonrası verdiği ilaçları düzenli ve doğru zaman aralıklarında kullanmak gerekir. Ayrıca diş çekimi sonrası hastaların günlük hayatta dikkat etmesi gereken diğer noktalar şu şekildedir:

• Diş çekimi yapıldıktan sonra en az 30 dakika boyunca gazlı bez uygulayarak diş çekimi yapılan bölgeye basınç uygulanması gerekir,
  • Diş çekilen bölgede şişlik meydana gelmemesi için yüz üzerinde çekim bölgesine soğuk kompres yapılmalıdır,
  • 24 saat boyunca sıcak yiyecek ve içecek tüketilmemeli, sıcak banyo yapmaktan kaçınılmalıdır,
  • Diş çekilen bölgede bulunan yara üzerinde büyük ihtimalle pıhtı meydana gelir. Bu pıhtının bozulmaması adına sigara gibi maddeler tüketilmemeli, ağızda su çalkalama yapılmamalıdır,
  • Özellikle sigarayı çok fazla tüketen kişilerde alveolit oluşma olasılığı yüksek olduğundan çekim yapıldıktan sonra gün boyu sigara içilmemesi gerekir.

Diş çekimi yapıldıktan sonra oluşması muhtemel olan ağrılara karşı diş hekiminin verdiği ağrı kesiciler kullanılabilir. Diş çekildikten sonra enfeksiyon oluşma ihtimali oldukça yüksektir. Bu duruma karşı bağışıklık güçlendirici takviye ilaçlar kullanılabilir. Çürük dişler, herkes için korkulu durumlar ortaya çıkarma potansiyeline sahiptir. Çürük dişler, tedavinin mümkün olmadığı durumlarda çekilmek için uygundur. Diş çekimi, düzeltilmesi mümkün olmayan dişlerde son çare olarak başvurulan bir yöntem olarak karşınıza çıktığından, çürük dişe öncelikle kanal tedavisi ya da dolgu gibi yöntemler uygulanmalıdır. Bu işlemlerin yeterli gelmediği durumlarda, çürüklerin çok fazla ilerlemesinden kaynaklı en son çare olarak diş çekimi yapılabilir.

20lik dişlerin büyük bir çoğunluğu damakta gömülü şekilde kalır. Bununla birlikte çocukluk döneminden kaynaklı bazı nedenlerden dolayı farklı dişlerinde ağız da gömülü şekilde kaldığı görülebilir. 20 yaş dişlerinden sonra ağızda en fazla gömülü şekilde kalan dişler köpek dişleridir. Gömülü dişler herhangi bir sorun teşkil etmeden uzun yıllar boyunca ağızda kalabilir. Ancak gömülü dişlerin bazı sorunlara yol açma olasılığının her zaman var olduğunu bilmeniz gerekir. Rutin diş hekimi kontrollerinde bu tür sorunlar tespit edilir ve sorun henüz büyümeden fark edilerek gerektiğinde diş çekimi yoluna başvurulabilir. Sağlıklı bir şekilde ağza yerleştiği görülen 20 yaş dişlerinin illa çekilmesi gerekir diye bir durum söz konusu değildir. Herhangi bir problem yaratmadığı takdirde, dişlerde başka bir tedavi söz konusu değilse 20 yaş dişleri ağızda kalabilir.

Diş ağrılarının birçoğu, önemli bir diş sorununun habercisi olarak kabul edilir. Ancak önemsenmeyen ve genelde ağrı kesiciler kullanılarak geçiştirirken dişler ilerde diş kayıplarına neden olabilir. Kanal tedavisi, dolgu gibi işlemlerle dişi kurtarmanın mümkün olduğu durumlarda diş çekimi yapmak uygun değildir. Kanal tedavisi, dolgu dişi kurtarmak için yeterli gelmediği takdirde ancak diş çekimi mümkün hale gelebilir. Dişteki çürükler sinire dayandığı takdirde, düzeltilmesi mümkün değilse diş çekimi operasyonu yapılabilir.

Profesyonel Ağız ve Diş Sağlığı Hizmeti Dentaliva’da

Ağız ve diş sağlığı, sağlıklı bir gülümseme ve özgüven için çok önemlidir. Diş ve diş eti hastalıklarının önüne geçerek ağız sağlığını korumak için meydana gelen en ufak bir sorunda hemen diş hekimine başvurmak ve sorun daha büyümeden çözüme kavuşturmak gerekir. Dişlerde dikkat çeken sorunları göz ardı etmek, ileride daha büyük sorunlarla karşı karşıya kalmasına neden olurken diş kayıplarına varan sonuçlar doğurabilir. Bu yüzden rutin diş muayenesini mutlaka belli aralıklarla olmalı, ağız ve diş sağlığını korumak için gereken tüm önlemler alınmalıdır.

Dentaliva, ağız ve diş sağlığınızı korumak ve daha güzel bir gülümsemeye sahip olmanız için çalışmalarını sürdüren son derece profesyonel bir diş kliniğidir. Uzun yıllara dayanan çalışma tecrübesi ile Dentaliva, konfor ve memnuniyet odaklı bir çalışma prensibi ile hareket eden uzman bir kadroya sahiptir. İşinde profesyonel olmanın yanı sıra personel ve uzman diş hekimlerinin güler yüzlü, disiplinli ve hastalar için huzurlu bir ortam yaratan çalışma prensibi kliniğimizi hep bir adım öne taşımıştır. Hastaların bir diş kliniğinden ne istediğini en iyi şekilde analiz ettikten sonra nitelikli hizmet anlayışımızı her geçen gün bu doğrultuda geliştiriyor ve büyümeye devam ediyoruz.

Dentaliva kalitesini yaşarken dişlerinizin ömrünü uzatacak dokunuşlar yapması için uzman diş hekimlerine gönül rahatlığı ile dişleriniz teslim edebilir ve sağlıklı dişlerle kocaman gülmenin hazzını Dentaliva farkıyla yaşayabilirsiniz. Dentaliva güvenli, rahat ve aile ortamını yansıtan konfor alanıyla diş kliniğinden bir adım öteye taşıyan hizmetin tek adresi olmaya devam ediyor.