Hamilelikte Kanal Tedavisi

Hamile kadınların hormonal dengesinin değişmesi sebebi ile diş eti hastalığı ve dişlerinde iltihaplanmalar yaşanması çok olasıdır. Bu dönemde kadınlar pek çok fizyolojik değişikliğe uğrar. Ağız ve diş bakımı rutinlerine dikkat etmedikleri takdirde sağlıkları olumsuz yönde etkilenebilir.

Bu dönemlerde yaşanan mide bulantısı ve kusmalar ile bakterilerin salgıladığı asitler sonucu diş çürüklerine yol açmaktadır. Beslenme alışkanlığını değiştiren annenin ağız ve diş bakımı ile ilgili aksaklıklar olabileceğinden dolayı diş etinin iltihabı ve enfeksiyon riskleri artar. Böyle durumlarda gebelik döneminde dahi kanal tedavisi uygulanabilir.

Dentaliva Diş Kliniği en sağlıklı şekilde tedavi sürecinizi tamamlamak için profesyonel ve deneyimli hekimler ile çalışmaktır.

Kanal Tedavisi Nedir?

Kanal tedavisi endodonti tedavisi olarak adlandırılmaktadır. Hasarlı olan dişin enfekte olmuş kısmının çıkarılarak, dişin temizlenmesi ve bu işlemden sonra dolgu ile kapatılmasına kanal tedavisi denir. Çürük dişin çekilmeden tedavi edilebilmesi için yapılan bir uygulamadır. Kanal tedavisi her çürük diş için uygulanmaz. Dolgu ile müdahale edilen dişlerde yetersiz kalındığında, iltihaplanma ve çürük ilerlediğinde diş kanal tedavisi uygulanır.

Kanal Tedavisi Neden Yapılır?

Dişin siniri, meydana gelen çürüklerde, çatlak ve kırılmalarda iltihap kapabilir. Çürümüş kalıntılar enfeksiyona ve diş apsesine neden olmaktadır. Apseler şiddetli diş ağrılarına yol açar. Kanal tedavisi yüz ve boyunda şişlik olduğunda, dişlerde sıcak veya soğuğa karşı hassasiyet, ısırma esnasında şiddetli ağrı, diş etlerinde yara oluşumu, derin çürükler ve diş etlerinin şişmesi, kanal tedavisinin yapılmasına yol açar.

Kanal Tedavisi Nasıl Yapılır?

1. Diş hekimi enfeksiyonu görebilmek için röntgen çeker. Kanal tedavisi için karar verme aşamasındadır.
  2. Diş pulpasında hasar belirlendiği zaman kanal tedavisi başlatılır.
  3. Şiddetli ağrı gibi bir durum var ise lokal anestezi uygulanabilir.
  4. Öncelikle dişin içerisindeki pulpa dikkatlice çıkarılır. Çıkarıldıktan sonra kök kanalına yapılacak işlem süresi belirlenir.
  5. Kök kanalları temizlenir şekillendirir.
  6. Dezenfekte işlemleri tamamlandıktan sonra kalıcı bir materyal ile kanal içi doldurulur.
  7. Diş oyuğu geçici bir dolgu ile kapatılır.
  8. Daha sonra geçici dolgu çıkarılıp kalıcı dolgu işlemi uygulanır.

Hamilelikte Diş Bakımı

Hamilelik esnasında dişlere müdahale edilmediği yanlış bir bilgidir. Bu dönemde hamile kadınların diş tedavilerinin yapılmaması erken doğuma bile yol açabilecek riskler barındırır. Gebelik döneminde ağız sağlığıyla ilgili tüm rutinleri aksatmadan yaptırmanız gerekmektedir. Hamilelik döneminde ağrının bebeği etkilememesi için özellikle hamileliğin ikinci üç ayında tedavi yapılması tercih edilir. Tedavi sırasında kullanılacak lokal anestezi bebeğe herhangi bir zarar vermez.

Gebelik döneminde hiç çekinmeden diş hekimine başvurabilirsiniz. Günlük düzenli ağız ve diş bakımı yapmayan kişilerde oluşan diş eti iltihabı ve diş çürükleri herkeste oluşabilmektedir. Bu sebeple ağız ve diş bakımınıza her dönem dikkat etmeniz gerekmektedir.

Hamilelikte İkinci Üç Aylık Dönem

Hamilelik döneminin ilk üç ayında bulantı ve kusma üst düzeyde yaşanmaktadır. Bu sebeple günlük düzenli diş fırçalamaktan kaçınırlar ve bu durum diş ve diş eti sağlığını olumsuz etkilemektedir. Hamileliğin ikinci üç ayı olan dönemlerde diş tedavisi için, hamileliğin sonuna kadar ertelenmesi uygun olmayan kanal tedavisi, diş çekimi, dolgular ve bunun gibi pek çok tedavi için yapılması en uygun dönemdir.

Kanal Tedavisi Hamileliği Etkiler Mi?

Diş çürüklerinde çekilmenin önlenmesi ve tedavi sürecinin tamamlanması için kanal tedavisi yapılır. Dişlerin çekim kanal tedavisi için gebelik herhangi bir sorun teşkil etmez. Diş için acil durumlarda gebeliğin herhangi bir aşamasında kanal tedavisi yapılabilir.

Gebelikte Diş Tedavisi

Gebelikte bebek organ gelişimini ilk üç ay içerisinde tamamladığı bilinir. Bu evrede ciddi diş tedavilerinden kaçınmak daha uygun olur ancak diş iltihabı sonucu vücutta oluşan enfeksiyon bebeğin gelişimini engelleyebilir. İlk üç aylık dönem bebeğin en hassas olduğu zamanlar olduğu için gereksiz tedavilerden kaçınılmalıdır. Eğer acil durumlarda diş tedavisi yapılması gerekirse, jinekolog eşliğinde tedavi sürecine geçilmelidir.

Hamilelikte Diş Sağlığı ve Beslenme

Hamilelik sırasında beslenme çok önemlidir. Beslenme hem annenin hem de bebek diş sağlığının en önemli faktörüdür. Gebelik döneminde bebeğin diş gelişimi beşinci ve altıncı haftalarda başlar. Diş sağlığı açısından hamilelik dönemi boyunca A,C,D vitaminleri ile fosfor ve kalsiyum açısından zengin meyve, sebze, süt, et, balık, yumurta gibi besinlerden kontrollü bir şekilde alınmalıdır. İyi bir beslenme ile hamilelik döneminde diş ve diş eti sorunları ile karşılaşılmaz. Aynı zamanda diş temizliği de özellikle bu dönem için dikkat edilmesi gereken bir noktadır.

Hamilelikte Kanal Tedavisi Öncesi Röntgen Çekilebilir Mi?

Hamilelik döneminde kanal tedavisi herhangi bir sorun teşkil etmemektedir fakat röntgen çekimi ile ilgili soru işaretleri oldukça fazladır. Bunun sebebi röntgen ışınlarından radyasyona maruz kalma endişesidir. Modern diş röntgenleri çok düşük doz radyasyon kullanılır ve bebeğin gelişiminde yan etkiye sebep olacak kadar yüksek değildir. Aynı zamanda diş hekiminiz kurşun önlük kullanımını gerçekleştirerek bebeğinizi radyasyona karşı korur. Her ne kadar güvenilir olsalar da mecbur kalınmadığı sürece tercih edilmemesi uygun olacaktır fakat ağrıya sebep olmuş incelenmesi gereken her tedavi için önlemler alınarak yapılabilir.

Hamilelikte Diş Problemi Neden Artar?

Hamilelik döneminde değişen hormonlar ile birlikte vücutta bazı değişiklikler yaşanabilir. Vücuttaki savunma direnci düşebilir. Gebelik dönemlerinden ağız içindeki tükürük yetersiz kalabilir ve bu sebeple ağız içi doğru şekilde temizlenemeyebilir. Bu durumda ağız bakımına her zamankinden daha fazla özen gösterilmelidir. Diş hekiminiz ile koordineli bir şekilde ağız sağlığınızı ve diş fırçalama sıklıklarınızı planlamanız gerekmektedir. Ağız temizliği ile birlikte dil ve yanak temizliği de yapılmalıdır.

Diş ipi kullanımı dişlerinizin daha rahat temizlenmesini sağlayabilir. Hamilelik dönemi ile birlikte diş dokusu ve diş etleri de zarar görür. Bu durum hassasiyetin artışına ve çürük oluşumuna sebebiyet verir. Annenin beslenmesindeki karbonhidrat ve şeker artışı da yine diş çürüklerine sebep olabilir. Bu durumun mümkün olduğunca sağlıklı besinler tüketmeye çalışarak önüne geçebilirsiniz. Gebelikte uyku sorunu oldukça fazladır. Fiziksel ve ruhsal değişimler annenin uyku düzenini tamamen değiştirir. Bu değişim ile beraber dış gıcırdatma ve diş sıkma gibi problemler görülür. Diş hekiminiz ile görüşerek bu konuda önlemler almanız gerekecektir.

Diş Hekimi Muayene Sıklığı Ne Olmalıdır?

Hamilelik döneminde diş sağlığınız ile ilgili herhangi bir sorun yaşamamış olsanız bile düzenli olarak muayene olmanız gebelik sürecinin sağlıkla tamamlanabilmesi için önemlidir. Düzenli yapılan diş hekimi ziyaretleri ile anne adaylarının hemen hemen hepsi için oluşan gebelik diyabeti riskinin önüne geçilmiş olur.

Bebeğiniz ile birlikte sağlıklı bir süreç için alanında uzman hekimler ile görüşmenizde fayda olacaktır.

Dentaliva Diş Kliniğine başvurarak profesyonel ve deneyimli diş hekimlerimiz ile doğru adımlar atabilirsiniz.