Eklem Tedavisi

Çene ekleminde ortaya çıkan hastalıklar, beslenme sorunlarına neden olmaktadır. Bu sebeple önemli bir problemdir. Eklemlerde ağrı, eklem sesleri, hassasiyet, çene hareketlerinde kısıtlık, kaslarda ağrı ve düzensizlik, çene eklem sorunlarında ortaya çıkan şikayetlerdir. Bu problem genel olarak ilk gençlik yıllarında başlar ve zaman içinde giderek daha fazla ağrıya neden olur.

Çene eklemi; alt çene kemiği ve şakak kemiği arasına yerleşmiştir. Bu eklem konuşma ve çiğneme fonksiyonlarına sahiptir. İki kemik arasında disk adı verilen, iki kemik yüzeyinin uyumlu çalışmasını sağlayan bir yapı bulunmaktadır. Eklem etrafında bulunan bağlar, eklemin doğru biçimde çalışmasını sağlar. Çene ekleminin çalışmasını ise çiğneme kasları düzenler. Diş sıkma, diş gıcırdatma, dişlerde uyum bozuklukları ve bunlara yönelik yapılan bazı tedaviler; eklem ve bağlarda zorlanmaya neden olabilir. Bu da çene eklem ağrılarına sebep olmaktadır.

Çene Eklem Hastalıkları Neden Ortaya Çıkar?

Çene eklem rahatsızlıklarının ortaya çıkmasında birçok farklı neden bulunmaktadır. Ağız ve diş sağlığı önemsenmemesi durumunda, bu tip sorunların ortaya çıkması kaçınılmazdır. Bununla birlikte çene eklemi rahatsızlıklarının başlıca nedenleri şu şekildedir;

• Diş sıkma
  • Diş gıcırdatma
  • Sürekli tek tarafla yapılan çiğneme
  • Çene ve yüzü etkileyen travmalar
  • Uzun süren ve ağzı zorlayan diş tedavileri
  • Eklem ve çevresini etkileyen tümörler
  • Omuzların ve boynun aşırı derece öne eğilmesi
  • Doğumsal eklem bozuklukları
  • Dişlerin birbiriyle ilişkisini değiştiren dolgu ve kaplamalar

Çene Eklem Rahatsızlıklarında Belirtiler Nelerdir?

Çene eklem rahatsızlıklarında birçok belirti vardır. Bu belirtilerden herhangi birini sürekli olarak yaşıyorsanız, diş hekimliğine başvurmanız gerekir. Yapılacak muayene ve tetkikler sonucunda çene kemiği ile herhangi bir sorunun olup olmadığı ortaya çıkacaktır.

Çene eklem hastalıklarında; kulak ağrısı, kulak çınlaması, yanaklarda ağrı, baş dönmesi, boyna yayılan ağrı, şakaklarda yoğunlaşan baş ağrıları görülebilmektedir. Bunların yanı sıra çene kilitlenmesi, çenenin açılmasında zorluklar, çene açılıp kaparken seslerin gelmesi de yaygın belirtiler arasında yer almaktadır. Ağız açılırken çenenin bir yana doğru kayması, alt ve üst dişlerin kapanmasında yaşanan zorluklar, dişlerde hassasiyet, aşınma, sallanma, kırılma da çene eklem rahatsızlıklarına işaret edebilmektedir. Son olarak eğer ısırma, koparma ve çiğneme sorunları yaşıyorsanız bu belirtiler de eklem rahatsızlığı yaşadığınızı gösterebilir.

Bu belirtiler son derece ciddi sorunlara işaret edebilmektedir. Bu sebeple bu belirtileri yaşadığınızda diş hekiminize başvurmanız gerekir. Tanı ne kadar erken koyulursa, tedavi de bir o kadar kolay olacaktır.

Çene Eklem Hastalıklarında Tanı

Eğer siz de çene eklem rahatsızlıklarından şikayetçiyseniz mutlaka bir diş hekimine başvurmanız gerekir. Tanıların büyük çoğunluğu bu muayenelerde konmaktadır. Çene ekleminin yanı sıra, çiğneme kaslarının tetik nokta varlığı noktasında muayene edilmesi ve boyun omuz kaslarının kontrol edilmesi gerekmektedir. Dişlerde ortaya çıkan uyum bozuklukları ve diğer diş hastalıklarının kontrolü noktasında ortodontist ya da çene cerrahı tarafından değerlendirmelere ihtiyaç vardır. Çene eklem rahatsızlığında tanının konabilmesi için grafiler ve MR yapılabilmektedir. Bunun yanı sıra enfeksiyon ve iltihaplı eklem hastalıklarını ayırt edebilmek için kan tetkikleri de istenebilmektedir.

Çene Eklem Hastalıkları Tedavisi Nasıl Yapılır?

Çene eklem hastalıkların tedavisi dört farklı kategoride ele alınabilir. Bunlar; semptomatik tedavi, hastalığı ortaya çıkaran sebeplerin tedavisi, hazırlayıcı olan faktörlerin ortadan kaldırılması ve patolojik etkenlerin tedavisidir.

Çene eklemi hastalıklarında tanı ve tedavi için uzman bir çene cerrahi gerekir. Çene cerrahisi uzmanları öncelikle muayeneler ve tetkikler yoluyla hastalığı teşhis eder. Sonrasında ise gerekli tedavi planlanarak, hastaya bilgi verilir. Hastanın tedaviyi kabul etmesi üzerine, süreç uygulanmaya başlanır.

Çene eklem tedavisinde öncelikle hasta uyumu olmak üzere, multidisipliner yaklaşım gerekmektedir. Çene eklemi uzmanın uygulayacağı tedavinin yanı sıra; fizik tedavi uzmanı, ortodonti uzmanı, nörolog konsültasyonu ve psikiyatrist de gerekebilmektedir. Tedavi açısından birçok farklı seçenek vardır. Hangi yöntemle tedaviye başlanacağı tamamen hastanın durumuna özeldir.

Çene Eklem Hastalıklarında Tedavi Yöntemleri

Çene eklem hastalıklarında birçok farklı tedavi yöntemi vardır. Tedavinin hangi yöntemle yapılacağına çene cerrahi uzmanı karar verecektir. Çene eklem tedavi yöntemleri ise şu şekildedir;

• Splint tedavisi
  • Ortodontik tedavi
  • Fizik tedavi
  • Egzersizler
  • Hasta eğitimi ve koruyucu tedavi
  • İlaç tedavisi
  • Psikiyatrik destek
  • Geç kalınan vakalarda ise cerrahi tedaviler

Çene Eklem Hastalıklarında Splint Tedavisi

Splint, çene eklem hastalıklarında yaygın olarak kullanılan tedavi yöntemlerinden biridir. Alt çene ya da üst çeneye uygulanan splint, dişler arasında duran şeffaf ve takılıp çıkarılabilen bir aparattır. Bu aparatın kullanılmasının temel amacı, yanlış kapanmaya alışan alt çenenin doğru bir şekilde kapanmayı öğrenebilmesidir. Bunun yanı sıra kasların rahatlamasını ve çenenin doğru hareketini sağlar. Hastanın rahatsızlığına bağlı olarak sadece gece yatarken ya da 24 saat kullanılması gerekebilir.

Split Hangi Durumlarda Kullanılır?

Dişler, ağız içerisinde fonksiyonlarının devamı için her daim sıkı bir temas içerisindedir. Çene eklemi ve dişlerin uyum içerisinde hareket etmesi, ideal durumdur. Buna karşın kimi durumlarda dişleri kapatmanız çene kemiğinin normal yerinden uzaklaşmasına neden olur. Bu durum dişlerde aşınma, kulakların önünde bulunan çene ekleminde ağrı ya da ses gibi sorunlara neden olabilmektedir. Bu durumlarda hasta çene hareketlerinde kısıtlanma, kilitlenme ve tam açamama gibi sorunlar yaşar. Bu gibi durumlarda uzman doktorlar planlaması doğrultusunda splint tedavisi uygulanabilmektedir.

Çene Eklem Tedavisi Fiyatları

Çene eklem rahatsızlıklarının ortaya çıkmasında birçok farklı faktör rol oynayabilir. Tedavi sürecinde, hastalığın hangi nedenle ortaya çıktığı önemli bir kriterdir. Tedavinin temel amacı bu nedeni ortadan kaldırmaktır. Bu sebeple tedaviler, nedenlere ve rahatsızlığın boyutlarına göre değişiklik göstermektedir. Çene eklem tedavisi fiyatları da, tedavinin boyutuna göre farklılıklar gösterir.

Dentaliva olarak ağız ve diş sağlığı konusunda birçok hastalığın tedavisini başarılı biçimde gerçekleştiriyoruz. Modern sağlık ekipmanlarıyla donatılmış kliniğimiz, alanında deneyimli ve uzman diş hekimlerine sahiptir. Siz de hemen diş hekimlerimizden randevu alabilir, çene eklem rahatsızlıklarınızla ilgili ilk muayenenizi gerçekleştirebilirsiniz.

Lütfen aşağıdaki formu doldurun, kısa süre içinde sizinle iletişime geçeceğiz.