Diş Sızlaması Nedir, Neden Olur?

Diş sızlaması, genel olarak dişlerin çürümesinde kaynaklanan ve diş ile diş çenesi içerisinde, çevresinde meydana gelen ağrıyı ifade eden bir sorundur. Diş sızlaması, birçok sağlık sorunlarıyla birlikte kendini gösterebilir. Zaman zaman diş sızlaması yaşanabildiği gibi geçmeyen diş sızlaması da söz konusu olabilir. Dişin çevresinde ortaya çıkan diş sızlaması, yeme içme sırasında ve özellikle de yiyecek ya da içecek sıcak ve soğuk olduğunda ağrısı çok daha kötü hale getirebilir.

Söz konusu ağrı hafif ya da şiddetli şekilde seyredebilir. Keskin olan bu yoğun his çok ani bir şekilde başlayabilir. Aynı zamanda gece yatarken daha kötü olabilen bu sızlama, düşen bir dolgu ya da kırık diş ile ağrının başlamasına neden olabilir. Diş sızlamasının alt ya da üst dişlerde olup olmadığına karar vermek birçok durumda zor olabilir. Alt azı diş etkilendiğinde, bu sızlama ve ağrı genel olarak kulaktan geliyormuş gibi bir his yaratabilir. Diğer üst dişlerden meydana gelen sızlama ise sinüslerden ve elmacık kemiklerden, alnın arkasındaki küçük hava boşluklarında geliyormuş gibi bir his yaratabilir. Bu durumda çenenin enfekte dişe yakın kısmında dokunmaya ve ağrılı olmaya duyarlı olması olağan bir durumdur. Bununla birlikte periodontal bir hastalık olduğunda, bu durum donuk bir ağrıya yol açabilir. Periodontal hastalık, dişleri destekleyen sert ve yumuşak yapılarını direkt olarak etkileyen bir bakteriyel enfeksiyon olarak karşınıza çıkar.

Diş Sızlaması Neden Ortaya Çıkar?

Diş sızlaması, diş etlerinde ortaya çıkan çok şiddetli ağrı ve sağlık sorunları bütünüdür. Bu söz konusu sızlama, farklı nedenlere bağlı olarak ortaya çıkabilir. Diş sızlamaları diş çürüğünden kaynaklanabileceği gibi diş eti şişmesi, apse ya da enfeksiyonlardan dolayı ortaya çıkabilir. Diş sızlamasının en temel nedenleri ve ortaya çıkardığı etkiler şu şekilde sıralanabilir:

• Diş çürüğü: Diş ağrılarının en temel nedeni diş çürükleri olarak bilinir. Bu çürüklere ise genellikle düşük seviyede ağız hijyeni neden olur. Düzenli bir şekilde diş fırçalamamak ve diş ipi kullanmamak çürük oluşumuna neden olur. Bu çürükler dişlerde zaman içerisinde derinleşerek büyüyebilen küçük bir delik oluşmasına sebep olur. Ayrıca çürükler tükürülen şekerli yiyeceklerle karışarak dişi yiyip bitirdiğinde de oluşabilir.
  • Apseli diş: Apseli olan bir diş, kök ucuna ve kök çevresine ulaşarak pulpo odası olarak bilinen bir diş enfeksiyonu çeşidi olarak karşınıza çıkar.
  • Travma/yaralanma: Diş sızlamalarının en temel nedenlerinden biri, dişin kırılmasına ya da yerinden tamamen çıkmasına neden olan bir diş yaralanması çeşididir. Bu gibi sorunlarda, dişi hemen düzeltmek için en kısa zamanda diş hekiminden randevu almak gerekir.
  • Yirmilik diş sorunu: Üst sırt ile alt azı bölgenizde ağrı meydana geldiğinde ve 20’lik dişler hala duruyorsa, büyük ihtimalle bu dişlerin çekilme zamanı gelmiş anlamına gelir.

Bu unsurlar haricinde virüslü bir kök, şişmiş olan diş etleri, şiddetli olan acı ve enfeksiyon bölgesinde olası bir kemik kaybı yaşanması diş sızlaması nedenleri arasında yer alır.

Diş Sızlaması Belirtileri Nelerdir?

Diş ve çene sızlaması, diş sızlaması ile en yaygın şekilde ortaya çıkan sağlık probleminden biridir. Sıcak ve soğuk bir şey ısırdığında, içildiğinde ve çiğnendiğinde dişlerde ağrılı tepkiler ortaya çıkabilir. Diş sızlaması, dişlerde baskı dâhil olarak tetikleyici olan bir sorunla karşılaştıktan sonra 15 saniyeden fazla sürebilen bir rahatsızlık hissi yaratır. Diş sızlaması ilk anda çok sıkıcı ve hafif olabilirken, eğer iltihaplı bir durumda artış varsa çok daha ağır sonuçlar doğurabilir.

Diş sızlaması, diş ve çenenin ötesine geçerek yanaklara kadar uzanabilir. Diş sızlamasının başlıca belirtileri ise şu şekilde sıralanabilir:

• Çiğneme sırasında çene ya da diş sızlaması,
  • Sıcağa ve soğuğa karşı diş hassasiyetinin ortaya çıkması,
  • Ağız kokusu ortaya çıkması,
  • Diş ya da diş hizasında şişlik,
  • Ağızda çok kötü bir tat hissi.

Eğer birden fazla diş sızlaması belirtisi bir arada yaşanıyorsa, bu durum diş çatlaması, diş çürümesi ya da diş eti hastalıklarının bir göstergesi olarak kabul edilebilir. Yakın dönemde bir diş çürüğü doldurma operasyonu geçirildiyse, dişin durumunu kontrol etmekte fayda vardır. Ayrıca basınca nasıl tepki gösterdiğini denemek için dişlere hafif bir şekilde verilebilir. Ağrı devam ettiğinde, tamamen normal görünse bile dişin enfekte olması olası bir durumdur.

Diş Sızlaması Nasıl Geçer?

Diş ağrısı ya da şişmesi gibi bir sorunla karşı karşıya kaldığınızda, tedavi sürecine kadar dişlere iyi bakmak çok önemlidir. Bazı önerileri uygulamak, diş sızlamasının geçmesi konusunda oldukça etkili çözümler sunar. Aynı zamanda sızlamanın nedeni ile birlikte ilerleme seviyesi de oldukça önemlidir. Bundan dolayı ciddi bir ağrı söz konusu olduğunda, diş hekimi muayenesi asla ihmal edilmemelidir. Bahsi geçen diş sızlamasının geçmesini sağlayan öneriler şu şekilde sıralanabilir:

• Öncelikle diş ve ağız temizliğini etkili bir şekilde yaptığınızdan emin olmanız gerekir. Her yemek yedikten sonra florürlü diş macunu ile dişleri fırçalamak gerekir,
  • Eğer ağız acısı yaşanıyorsa yumuşak bir diş fırçası kullanmak gerekir.
  • Yutması ve çiğnemesi kolay olan besinler tüketmek, sıcak ve soğuk olan besinlerden uzak durmak diş sızlamasını en az seviyeye çeker.
  • Eğer geçmeyen bir ağrı varsa, sağlık uzmanında alabileceğiniz ağrı kesici ilaçları sormakta fayda vardır. Bu ilaçları düzenli kullanmak ve gerekli rutinleri izlemek ağız ve diş sağlığını koruma konusunda etkilidir.
  • Sonrasında başınızı bir yastığa dayayarak uzanmak faydalı olabilir. Düz bir şekilde yatmak bazı zamanlarda diş sızlamasını daha kötü anlamda etkileyebilir.
  • Tuzlu su uygulamak diş sızlamasını rahatlatır.
  • Yüzün yan tarafında soğuk kompres uygulamak da etkili bir çözümdür. Bu soğukluk hissi şişliği azaltma konusunda yardımcı olacağından, sızlamanın giderilmesi konusunda faydalıdır.
  • Karanfil yağı kullanmak ya da aspirin gargara yapılması gibi hatalı yöntemler her zaman faydalı olmayacağından uygulanması tavsiye edilmez.

Evde tedavi uygulamaları, özellikle de diş ağrısı ve sızlaması şiddetli ise her zaman işe yaramayabilir. Eğer ağrı birkaç gün boyunca devam ediyorsa, mutlaka diş hekimini aramanız gerekir. Enfeksiyon, şişlik, ateş, kırmızı diş etleri ya da nefes alma ve yutkunma konusunda sorun yaşamak oldukça ciddi kabul edildiğinden hemen bir diş hekimine başvurmak gerekir.

Diş ağrısı ve diş sızlaması eğer diş çürüğünden kaynaklı ise diş hekimi bu durumda dolgu ya da diş çekimi uygular. Diş siniri enfeksiyonundan kaynaklanan diş ağrıları için ise tedavi seçeneği olarak kanal tedavisi uygulanabilir. İç dişe bakteri girme ve enfeksiyona olma halinde antibiyotik tedavisi önerilebilir.

Diş Sızlamasına Etkin Çözümler Dentaliva’da

Birçok insan hayatının bir döneminde mutlaka geçmeyen diş sızlaması sorunu ile karşılaşmıştır. Bu durum genellikle diş eti hastalıklarından, diş çürüklerinde ve diş siniri iltihaplanmalarından kaynaklanır. Çürüğün dişin sinirine kadar ilerlemesi ve bu noktada iltihaplanma oluşması durumunda ağrı devam eder. Bu tür bir sızlama ise sıcak, soğuk gibi sert besinler sayesinde kötüleşebilir. Eğer diş sızlaması çekilmez bir duruma geldiyse, en kısa süre içerisinde diş hekimine görünmek gerekir. Geçmeyen diş sızlaması, daha ciddi bir sağlık probleminin belirtisi olabilir. Bu yüzden diş sızlaması için gerekli tedavi yöntemleriyle sorunun kökünden çözülmesi hedeflenmelidir.

Ağız ve diş sağlığı söz konusu olduğunda, sorunlar baş gösterdiği an ilerleme göstermeden önce müdahale edilmesi diş kayıplarına varan sonuçların önüne geçmek açısından oldukça önemlidir. Aksi takdirde istenmeyen birçok diş sorunu yaşamak ve dişlerin çekilmesi kaçınılmaz olabilir. Bu anlamda Dentaliva aradığınız üst düzey kalite standartlarında hizmet anlayışını bulabileceğiniz son derece profesyonel bir kliniktir. Uzun yıllara dayanan çalışma tecrübesi ve hastalara verdiği değerle birlikte, rakiplerinden her zaman bir adım öne çıkmayı başaran Dentaliva için öncelikli olan daima huzurlu ve güvenli bir tedavi ortamı yaratmaktır.

Ağız ve diş sağlığına dair her türlü gereken tedavi planlamasını kişiye özel olacak şekilde, alanında uzman diş hekimleriyle uygulamaya koyan Dentaliva için hastaların mutlu bir şekilde ayrılması öncelikli olan çalışma prensibidir. Bu prensipten yola çıkaran en kaliteli, güvenilir ve gönül rahatlığı sunan ağız ve diş tedavilerini kliniğimizde bulabilirsiniz. Sizde kendinize ağız ve diş sağlığınız için bir iyilik yaparak rahat, temiz ve çok güzel bir gülüşe ve buna bağlı olarak çok sağlıklı olan dişlere sahip olmak için web sitemizde yer alan iletişim numaralarını kullanarak hemen bize ulaşabilirsiniz.