Diş Şeffaflaşması Nedir, Nasıl Geçer?

Diş şeffaflaşması genelde mine kaybını gösterir. Bu gibi durumlarda, etkilenen dişler, yemeği ısırdığınız alt kenarlar boyunca net veya şeffaf görünebilir. Bu, renk değişikliği de talaş gibi komplikasyonlara yol açabilir. Bir emaye tabakası dişlerinizi korur. Ancak bazı sağlık koşulları ve tükettiğiniz yiyecek ve içecekler nedeniyle diş minesi yavaş yavaş bozulabilir. Dentaliva bu konuda en uygun tedavi seçeneklerini sunmaktadır.

Diş Şeffaflaşması

Emaye aşındıkça dişleriniz şeffaf görünebilir. Önlenmediği takdirde, diş minesi erozyonu etkilenen dişlere yayılarak dişlerin ince ve berrak görünmesine neden olabilir. Koruyucu emaye kaplama kalmadığında diş hasarı meydana gelir.

Mine kaybı kalıcıdır, dolayısıyla şeffaf dişleri düzeltmenin amacı daha fazla erozyonu önlemenize yardımcı olmaktır. Bu nedenle dişlerinizin şeffaflaştığının ilk belirtisinde Dentaliva diş hekimlerinden yardım almanız önemlidir. Dentaliva, şeffaf dişlerin semptomları ve nedenleri hakkında siz en uygun tedavi yöntemleri uygulayacaktır.

Diş Şeffaflaşması Nasıl Ortaya Çıkar?

Aynada dişlerinize baktığınızda dişleriniz baştan aşağı %100 beyaz ya da şeffaf mı görünüyor? Bu konuda dişlerinizin neden şeffaf göründüğünü merak ediyor olabilirsiniz. Dişlerin şeffaflaşması genetik, tıbbi bir durum ya da diş minesinin aşınması nedeniyle diş minesinin kaybından kaynaklanan yaygın bir şikayettir.

Dişlerinizin dış tabakası veya emaye, dişlerinize beyaz renginin bir kısmını veren yarı saydam bir malzemedir. İkincil katman veya dentin kirli beyazdan sarıya ve griye kadar değişir ve dişlerinize renginin geri kalanını verir.

Dentin tabakası dişlerinizin kenarlarına kadar uzanmadığı için diş minesinden dolayı uçlar berrak, gri ve hatta mavimsi beyaz görünebilir. Ancak emaye çeşitli nedenlerden dolayı aşınabilir ve bazı durumlarda hiçbir zaman düzgün şekilde oluşmaz.

Diş Şeffaflaşması Nedenleri

Şeffaf dişler, mine erozyonunun yalnızca bir belirtisidir diş şeffaflaşması nedenleri şunlardır:

• Asitli yiyecek ve içecek tüketmek: Yüksek asitli yiyecek ve içeceklerin düzenli olarak tüketilmesi, diş minesinin aşınmasını hızlandırarak şeffaf dişlere yol açabilir. Sitrik meyveler, kahve, gazlı içecekler asitli yiyeceklerdir. Mide asidine sık sık maruz kalmak diş minesini aşındırabilir. Tedavi edilmediğinde asit reflü, gastroözofageal reflü hastalığına yol açabilir. Bu da daha sık mide asidi yetersizliğine ve ardından diş minesinde etkilere neden olabilir.
  • Sık kusma: Buna bulimia ve alkolizm gibi kronik durumların yanı sıra hamileliğe bağlı sabah bulantısı gibi akut durumlar da dahildir. Emaye hipoplazisi. Bu genetik durum, diş minesinin yapımında önemli bir bileşen olan mineralizasyon eksikliğine neden olur. Bu duruma sahipseniz, aşırı ince diş minesinin yanı sıra şeffaf dişleriniz de olabilir.
  • Çölyak hastalığı: Bu otoimmün hastalık, gıdalardaki gluteni tükettikten sonra bağırsak hasarıyla karakterizedir. Bu rahatsızlıkta şişkinlik ve ishal gibi mide-bağırsak semptomları yaygın olsa da birçok kişinin dişleri şeffaftır.
  • Kuru ağız: Ağız kuruluğu yaşıyorsanız şeffaf dişleriniz de olabilir. Ağız kuruluğu şunlardan kaynaklanabilir: Sjögren sendromu veya diyabet gibi bazı tıbbi durumlar.
  • Aldığınız ilaçlar ve yaşlanma da dişinizin renginde şeffaflaşma yaratır.

Şeffaf Diş Tedavileri

Diş minesi bir kez kaybolunca yerine yenisi konulması mümkün değildir. Şeffaf dişlerinizin görünümünü beğenmiyorsanız, kozmetik seçenekler gülümsemenizi geri kazanmanıza ve dişlerinizi daha güçlü hale getirmenize yardımcı olabilir. Bu durumda Dentaliva pek çok farklı tedavi yöntemleri ile en iyi tedavi uygulamalarını sağlamaktadır.

Bonding yöntemi ile Dentaliva diş hekiminden, dişlerinizin yüzeyine dişlerinizle aynı renkte bir kompozit reçine işlemi hizmeti alınmaktadır. Bu, dişlerin daha parlak beyaz ve opak görünmesini sağlamanın yanı sıra onları güçlendirir.

Kaplama yöntemi ile kendi doğal dişlerinizin ön tarafına yerleştirilen kaplamalar, dişlerinizin görünümünü iyileştirmenin yanı sıra onları daha fazla aşınmaya karşı korur.

Kuronlar, dişin tüm yüzeyini kaplaması dışında kaplamalara benzer. Kuronlar, dişlerinde çok fazla kırılma ve çatlak yaşayan, daha diş minesinin aşınması sorunu yaşayan kişiler için uygundur.

Şeffaf Dişlerin Remineralizasyon

Şeffaf diş remineralizasyon işlemi ile diş minesi eski haline getirilemese de dişlerini yeniden mineralize edilerek, daha güçlü hale getirebilir ve sahip olduğunuz diş minesini koruyabilirsiniz. Dişlerinizi yeniden mineralleştirmeye yardımcı olmak için Dentaliva diş hekimlerinin önerdiği bazı tavsiyeler şunlardır:

• Yemeklerinizde yeterli miktarda kalsiyum aldığınızdan emin olun. Değilseniz, kalsiyum takviyeleri almayı veya belirli beslenme değişiklikleri yapmayı düşünün.
  • Florür içeren diş macunu kullanın.
  • Ofis içi florür tedavilerini tercih edin.
  • Ağız kuruluğunu önlemek için su tüketiminizi artırın, böylece vücudunuzun dişlerinizi doğal olarak yeniden mineralleştirmesi daha kolay olur.

Şeffaf Dişleri Nasıl Önleyebilirsiniz?

Mine hipoplazisi veya çölyak hastalığına bağlı olarak ortaya çıkan, yarı saydam dişlerin önlenmesi imkansızdır. Ancak diş oluştuğunda meydana gelen asit erozyonu önlenebilir. Asit erozyonu diyetten veya asit reflüden kaynaklanabilir. Asit tüketiminin azaltılması veya asit reflüsünün azaltılması süreci durduracaktır.

Asit reflü, doktorunuz tarafından tıbbi olarak tedavi edilebilir. Genellikle diş hekimleri, hastaları asit reflü konusunda uyaran ilk kişilerdir. Diş düzeyinde, florür dişlerinizin en iyi arkadaşıdır ve asit maruziyetinin diş üzerindeki etkilerini azaltır. Duruma bağlı olarak reçete edilebilecek çok sayıda farklı rejim vardır.

Genelde diş şeffaflaşmasını fark ettiğinizde en büyük endişeniz onların görünümü olabilir. Ne yazık ki dişlerinizin görünümü en az endişe duyduğunuz konudur. Diş minesinde aşınma sizi diş sorunları riskiyle karşı karşıya bırakır. Emaye erozyonu ilerledikçe muhtemelen diş ağrısı ve hassasiyet yaşayacaksınız.

Dişlerinizin üzerindeki koruyucu emaye tabakası olmazsa, diş çürümesi ve çürük riski de artar. Bu konuda ağız ve dişlere gereken önem verilmelidir. Bu konuda Dentaliva uzman hekimleri tarafından en uygun tedavi yöntemleri uygulanmaktadır.

Diş Şeffaflaşması Sorunu Ve Çözümleri

Dişlerinizde şeffaf bir görünüm fark ederseniz, daha ciddi diş hasarı riskini azaltmak için mümkün olan en kısa sürede Dentaliva diş uzmanlarına başvurmanız önemlidir. Mine erozyonunun tedavisi söz konusu olduğunda birkaç farklı tedavi seçeneği mevcuttur. Genelde diş sağlığı için yapılması gereken çok fazla kural ya da işlev bulunmaktadır.

Düzenli bir ağız hijyeni rutini ve düzenli diş kontrolleri diş minesi erozyonunu önlemeye yardımcı olsa da her zaman yeterli değildir. Altta yatan bir tıbbi durum, en iyi ağız hijyeni rutinine rağmen riskinizi artırabilir.

Diş Şeffaflaşması Çözümleri

Ancak diş minesinin aşınması ve diş şeffaflığı riskini azaltmaya yardımcı olmak için yapabileceğiniz bazı şeyler vardır. Bunlar şunları içerir:

• Tükürük üretimini artırmak için sık sık su alımını artırın.
  • Öğün aralarında şekersiz sakız çiğnemek tükürüğün artmasına ve erozyon riskinin azaltılmasına yardımcı olur.
  • Yüksek asitli yiyecek ve içeceklerin tüketimini sınırlamak bu soruna iyi gelir.
  • Asitli içecekleri içerken dişlerle teması sınırladığı için pipet kullanın.
  • Asitli yiyecek veya içecekleri yedikten veya içtikten sonra ağzınızı çalkalayın.

Diş şeffaflığı sadece kozmetik bir sorun olarak dişlerin en büyük problemi gibi göründe de bundan daha fazlasıdır ve tedavi edilmediği takdirde daha ciddi diş sorunlarına yol açabilir. Dişin şeffaflığını fark ederseniz Dentaliva uzman ekibi size yardımcı olabilir.

Mine erozyonunuzun nedenini belirlemek için sizinle birlikte çalışmakta ve programınıza ve bütçenize uygun bir tedavi planı oluşturmaktadır. Bu kapsamda baş ağrısı gibi olumsuz sonuçları da önlemiş olursunuz. En uygun tedavi seçenekleri ile şeffaf diş sorunundan kurtulursunuz.