Diş Kökü Çürüğü Nedir?

Diş kökü çürüğü, dişin sert dokusu arasında yer alan dentin minesinin zarar görmesinden kaynaklı ortaya çıkan bir diş çürüğü olarak karşınıza çıkar. Bu durumda kökte oluşan dişin üst kısmında yer alan mine ve dentin dokuları her ne kadar sağlıklı olsa bile, dişin alt bölümünde yer alan kök kısmı olumsuz olarak etkilenebilir. Ağız ve diş sağlığı bakımı düzenli olarak yapılmadığında bu dokuları aşan çürükler diş kökü çürüğüne neden olur. Bu çürükler hayat kalitesini düşürürken, aynı zamanda rahat bir gülüşün önüne geçer.

Bazı diş eti hastalıkları diş köklerine yakın olan yerlerde bakteri birikimine neden olur ve diş kökü çürüğünün ortaya çıkmasına neden olur. Söz konusu enfeksiyonlar dişin kök kısmındaki dokuların çürümesine neden olurken ileri seviyede dişin kaybolmasına bile yol açabilir.

Diş Kökü Çürüğü Belirtileri Nelerdir?

Diş kökü çürüğü belirtileri genel olarak standart bir diş çürüğü ile çok benzer belirtiler gösterir. Ancak diş kökü çürüğü daha ciddi bir sorun olduğundan, erken müdahale edilmediğinde istenmeyen diş kayıplarına neden olabilir. Diş kökü belirtileri şu şekilde sıralanabilir:

• Hassasiyet Yaşanması: Soğuk, sıcak ve tatlı yiyecek ile içeceklerin tüketimi sırasında diş hassasiyeti yaşanması son derece normaldir,
  • Ağrı: Çürük dişin kök kısmında yer alan sinir uçlarına zarar vererek diş ağrısı oluşumuna neden olabilir. Bu ağrı, dişin alt bölümünde yer alan enfeksiyonun derecesine bağlı olarak zaman zaman şiddetlenebilir,
  • Diş Eti Kanaması: Diş kökü çürüğünden kaynaklı diş etleri hassas olabilir. Diş fırçalama ve diş ipi kullanma sırasında kanamaya neden olan diş eti çekilmesidir,
  • Şişlik: Diş etlerinde yoğunlaşan enfeksiyon, diş etlerinde şişkinlik ortaya çıkmasına neden olabilir,
  • Diş Rengi Değişikliği: Diş kökü çürüklerinde diş renginde değişiklikler yaşandığı görülebilir. Bu durumda diş rengi kahverengi ve sarıya döndüğü görülebilir,
  • Diş Kaybı: Eğer en kısa süre içerisinde diş kökü çürük oluşumunu engellemezseniz, ilerlemesi ve diş kaybı yaşanması kaçınılmazdır.

Bahsi geçen belirtilerden bir ya da birkaç tanesi yaşandığında, düzenli olarak diş hekiminin muayenesi asla ihmal edilmemelidir. Eğer geç kalındıysa, en uygun kök çürüğü tedavisi yöntemi ile dişin eski sağlığına kavuşması mümkün hale gelebilir.

Diş Kökü Çürüğü Tedavisi

Diş kökü çürüğü tedavi yöntemleri, çürüğün derecesine ve ağız ve diş sağlığının düzenli olarak genel sağlığının korunmasının hedeflemesine bağlı olarak değişiklik gösterebilir. Diş kökü çürüğünün etkin tedavisi için:

Kanal Tedavisi: Diş kökü kanal tedavisi, çürük ilerlediği takdirde dişin kurtarılması için kullanılan son derece önemli bir yöntem olarak karşınıza çıkar. Bu yöntemi kullanarak diş hekimi enfekte olan diş pulpasını çıkarır ve diş kök kanallarını temizledikten sonra ilaçlarla tedavi yöntemi planlar. Sonrasında diş kökü kanalları doldurularak bölge diş koruyucu bir diş dolgusu ile restore edilir.

Diş Çekimi: Çürük eğer çok fazla ilerlemediyse ve kök kanal tedavisi de uygun değilse, diş çekimi söz konusu olabilir. Bu diş çekimi ağız hissizleştirerek yapılır.

Diş Restorasyonu: Dişin minesi eğer dentin tabakaları ile birlikte etkilenmediyse, çürük çok derin ve büyük değilse, diş hekimi dolgu ile kanal tedavisi yapmadan iyileştirilmesi mümkün olabilir.

Periodontal Tedavi: Diş eti çekilmesine ya da diş eti hastalığına bağlı olarak oluştuysa, periodontal tedavi gerekir. Bu tedavi ile dişlerin etrafı ve diş etlerinin kemik dokusunu tedavi etmek amacıyla kullanılır.

Diş çürüğü genel olarak sadece çocuklarda görülen bir rahatsızlık olarak görülse bile, yetişkin ve genç yetişkin bireylerde de diş çürükleri ortaya çıkabilir. Diş çürükleri zamanında tedavi edilmediğinde, ilerlemesi ve köke ulaşması kısa sürer. Dolayısıyla diş eti çekilmesi gibi birçok sağlık sorunu ile karşı karşıya kalmasına neden olabilir. Kök çürüğü, zamanında tedavi edilmemiş olan çürüklerin zaman içerisinde ilerleyerek diş köküne ulaşması şeklinde ortaya çıkar.

Diş çürüklerinin gelişimi ile oluşan asit dış yüzeyindeki oluşan çürükler nedeniyle yayılması şeklinde ilerler. Bu çürükler ağız içerisinde yer alan ve şeker ile sağlıksız besinlerden kaynaklı bakterilerin üretmiş olduğu asitler ile ortaya çıkar. Bu asitler diş yüzeyinde aşınmalara yol açarak dişin yüzeyinin çürümesine sebep olabilir. Asitlerin ilerlemesi, diş kökünü kaplayan sementumu aşındırmasıyla birlikte kök çürüğü yaşanır. Sement diş minesinin bir nebze yumuşak olması ile çürümeye daha elverişli bir madde olarak bilinir. Kökte oluşmuş olan bu çürükler diş yüzeyinde oluşan çürüklere kıyasla çok daha hızlı bir şekilde ilerler. Bu yüzden mutlaka, hiç vakit kaybetmeden tedavi edilmesi şarttır.

Kök çürüğü oluşmasının en etkili sebeplerinden biri de diş eti çekilmesidir. Diş eti çekilmesi başladığında diş kökü çürükleri daha fazla ortaya çıkar. Bu nedenle bakteriler diş köklerine daha kızlı nüfuz ederek çürüklerin oluşmasına neden olacaktır.

Yapılan araştırmalar diş kökü çürüğünün 50 yaş üzerindeki bireylerde daha yüksek olasılıkla yaşandığını ortaya koymuştur. Bunun temel sebebi, yaşın ilerlemesinden kaynaklı diş eti çekilmesine bağlanır. Bununla birlikte ağız ve diş sağlığı bakımını düzenli şekilde yapmayan kişilerde diş kökü çürüğü oluşumu ihtimali çok daha yüksektir. Ağız ve diş temizliğini gerekli şekilde yapmamak, ağız içerisinde bakterilerin her geçen gün artarak çoğalmasına ve diş köklerine ulaşmasına sebep olur. Diş köklerine ulaşan bu bakteriler ise sementumu zaman içerisinde aşındırır ve köklerin çürümesine yol açar.

Diş Kökü Çürüklerine Dentaliva Kalitesi ile Müdahale

Kök çürüğü oluşumun önüne geçerek dişlerin diğer bölümlerine oluşması muhtemel olan çürüklerin önüne geçmek için uygulanması gereken adımlar:

• Yaşı ilerleyen ve bu nedenle ağız ve diş temizliğini yapmakta, dişlerini fırçalamak da zorlanan kişiler için elektrikli diş fırçaları uygundur,
  • Şeker ve karbonhidrat tüketimi en az seviyeye indirilmelidir,
  • Ağız ve diş sağlığını korumak için dişler fırçalanırken, diş ipi ve gargara kullanılması ve düzenli bir şekilde arayüz fırçası kullanılmalıdır,
  • Düzenli olarak diş hekimine kontrole gitmek ve ağız-diş sağlığı muayenesi yaptırmak gerekir,
  • Florür içeren diş gargaraları ve macunlarını kullanmayı alışkanlık haline getirmek gerekir.

Ayrıca diş eti çekilmesi gibi diş kökü çürüklerinin yaşanmasına neden olabilecek hastalıklar varsa başvurarak bu sorunu ortadan kaldırmak önemlidir. Diş hekimine diş kökü çürüklerinin önüne geçmek için nasıl bir yol izlemeniz gerektiğine dair tavsiyeler alabilirsiniz. Uzman diş hekimin tavsiyeleri dikkate alınarak ağız ve diş sağlığı koruma altına alınabilir ve diş kayıplarının önüne geçmek mümkün hale gelir.

Bu anlamda tercih edilen diş kliniğinin kaliteli hizmet anlayışına sahip olması çok önemlidir. Aksi takdirde beklenen performansı almak mümkün değildir. Dentaliva bu anlamda üst düzey kalite standartlarda hizmet anlayışına sahip oldukça profesyonel çalışmalar yapan bir diş kliniğidir. Uzun yıllara dayanan çalışma tecrübesi ve hastalara yuva sıcaklığında bir ortam yaratma prensibi ile ağız ve diş sağlığı konusunda her türlü sorununuza akılcı çözümler sunar. Dentaliva, nitelikli gülüş tasarımları ve beklentileri karşılayan ağız ve diş sağlığı tedavi yöntemleriyle hasta beklentisini karşılamayı hedefler.

Kurumumuz memnuniyeti, konforu ön planda tutarken profesyonel çalışmalar yapmakla birlikte, hastalara rahat ve huzurlu bir ortam yaratarak kaliteli hizmet vermeyi hedefler. Her insana hitap eden Dentaliva gülümsetmeye ve motive ekibiyle büyümeye devam eder.

Ağız ve diş sağlığı hakkında her türlü tedavi yöntemini geliştirerek daha özgüvenli ve sağlıklı bir gülüşe sahip olmanızı sağlayan Dentaliva için öncelikli olan daima hastaların kendini rahat hissederek diş koltuğuna oturmasıdır. Sizde Dentaliva kalitesini deneyimlemek ve alanında uzman diş hekimleri ile işini severek yapan personellerin nitelikli çalışma deneyimini yaşamak için web sitemizde yer alan iletişim numaralarını kullanarak hemen bize ulaşabilirsiniz. Söz konusu ağız ve diş sağlığına etkili bir dokunuş yaparak diş sağlığını korumak olduğunda rakiplerini geride bırakmaya ve Dentaliva farkını ortaya koymaya devam ediyor.