Diş İltihabı Nedir? Ne İyi Gelir? Nasıl Geçer?

Diş ve diş eti, ağız içinde oluşan diş iltihabı durumunda bu sorunlardan en fazla etkilenen kısım olarak bilinir. Yemek sonrasında rutin bir şekilde fırçalanmayan dişler, tükürükle birleştiğinde diş etinde oluşan iltihaplanmalara ve diş taşı oluşumuna neden olur. Bir diğer ismi plak olarak da bilinen bu oluşumlar, yemek artıklarının ağızda kalmasıyla beraber bakterilerin tükürükle bir araya gelip dişlerde meydana gelir.

Diş iltihaplanmaların başlıca sebepleri olarak bu plaklar neden olmaktadır. Ağız ve diş sağlığına dikkat ederek, dişleri düzenli bir şekilde fırçalayarak ağız kokusu ve diş iltihaplanmaları gibi durumların önüne geçebilirsiniz.

Diş iltihapları, bazı durumlarda farklı etkenler ve fiziksel durumlardan dolayı oluşum gösterebilmektedir. Çürüme sonrası zarar gören dişlerde, ilerleyen hallerde damak iltihabı bile görülebilir. Sebebi ne olursa olsun, diş etinde oluşan iltihaplanmaların hızlı bir şekilde tedavi edilmesi gerekir. Uzun süre boyunca görmezden gelinen ve tedavisi ertelenen diş iltihapları diş sağlığına zarar verirken diş eti hastalıkları ve diş kaybı gibi istenmeyen durumlara sebebiyet verebilir.

Diş İltihabı Neden Olur?

Diş iltihabı, genellikle bakıldığında bakteriyel enfeksiyonların sebep olduğu, ağız iç kısmında dişleri saran ve damak yapısında oluşan rahatsızlıklara verilen isimdir. Gelişimini tamamlayan yetişkin insanlara bakıldığında, bu kişilerde yaşanan diş kayıpları diş iltihabı kaynaklı ortaya çıkmaktadır. Diş iltihabı uzun süre boyunca artarak devam gösteriyorsa, acil bir şekilde diş hekimine başvurulması önerilir.

Diş iltihaplanmaları çoğunlukla küçük oluşumlar olarak ortaya çıkar ve yaklaşık 4-5 gün içerisinde kendiliğinden düzelme gösterir. Uzun süreli geçmeyen diş iltihaplanmaları, bazı hastalıklardan kaynaklı olabileceğinden mutlaka kontrol edilmesinde fayda vardır. Apse şeklinde de nitelendirilen diş iltihaplanmaları, kendi halinde düzelme göstermediği takdirde diş hekimi önerisiyle antibiyotik tedavisi uygulanır. Bu ilaç tedavinin uzman bir hekim tarafından yönetilmesi, etkili ve doğru çözüme sağlıklı yollardan ulaşmak için son derece önemlidir.

Diş İltihabına İyi Gelen Yöntemler

Diş iltihabı nasıl geçer sorusuna en güzel yanıt, ağız ve diş bakımlarının düzenli bir şekilde yapılması gerektiğidir. Ağız ve diş sağlığı kapsamında bakıldığında, tüm rahatsızlıklarda olduğu gibi diş iltihaplanmalarında da erken teşhis söz konusu olduğundan, tedaviye yanıt kısa süre içerisinde gerçekleşecektir. Bu sebeple diş hekimi kontörlü sırasında tespit edilen diş iltihabına yapılan erken müdahale, başarılı bir tedavi süreci için büyük önem arz eder. Ayrıca dişleri düzenli bir şekilde fırçalamak, gargara ve diş ipi gibi materyaller kullanmak dişlerde oluşabilecek iltihaplanmaların önüne geçme konusunda oldukça etkili yöntemlerdir.

Evde yapılabilecek uygulamalar dışında, eğer çözüm elde edilemiyorsa mutlaka profesyonel yardım almak gerekir. Bununla birlikte düzenli olarak diş temizliği yaptırmak, ileri dönemlerde diş iltihaplanmaları yaşamanın önüne geçer. Temizlik yapıldıktan sonra eğer gerek görülüyorsa, restorasyon yapmakta da fayda vardır. Çürüme başlangıcı görülen dişlerde ilerleyen dönemlerde diş eti hastalıkları görülecektir. Bu sebeptendir ki diş temizliği sırasında tespit edilen çürük ya da kırık dişlerin yenileme işlemini o an yapmak, ileri zamanlarda iltihap problemlerine karşı önlem almak demektir.

Bakımsız olan dişler, ağız ve diş sağlığı söz konusu olduğunda illaki sorun çıkaracaktır. Düzenli ve etkili bir şekilde temizlenmeyen dişlerde çok sık şekilde iltihaplanmalar görülür. Düzenli bir şekilde her gün en az 2 kere dişleri fırçalamak, gargara ve diş ipi kullanmak gelecek zamanlarda oluşabilecek muhtemel diş iltihaplanmalarını minimum seviyeye indirir.

Diş iltihaplanmaları 4-5 gün içerisinde kendi kendine geçen oluşumlar olduğundan, eğer bu süre zarfında geçmeyen ve uzun vadeye yayılan iltihaplanma sorunlarınız varsa mutlaka diş hekimine kontrole gitmeniz gerekir. Evde uygulanan tedavilere yanıt vermeyen diş iltihaplanmaları için mutlaka antibiyotik tedavisi uygulanmalı ve uzun süre boyunca evde bu durumun geçmesi beklenmemelidir.

Diş İltihabı Belirtileri Nelerdir?

Diş iltihaplanmaları, sosyal anlamda hayatı çok olumsuz etkileyen bir durumdur. Ağız kokusuna neden olduğundan, diş iltihaplanmasının en belirgin ve can sıkıcı olan belirtisi olarak bilinir. Dişlerde meydana gelen iltihaplanma, sürekli olarak ağızda kötü bir koku oluşumuna sebebiyet verir.

Sosyal olarak kişinin özgüvenini ve yaşam kalitesini çok kötü etkileyen bu durum ile karşılaşıldığında, yapılması gereken hemen tedavi aşamasına geçmek olacaktır. Diş ipi, diş fırçalama ve gargara kokuyu hemen yok edebilir. Ancak köklü şekilde ağız kokusundan kurtulmak için hemen diş iltihabı tedavisine başvurmak şarttır.

Diş iltihaplanmalarının en yaygın ve dikkat çeken belirtilerinden biri diş eti şişmesidir. Ağızda meydana gelen bakteriler, diş etlerinin kısa zamanda şişmesine neden olur. Bu durum diş etlerinin çekilmesine ve dolayısıyla diş köklerinin zayıflamasına neden olur. Oluşan bu şişlik, en fazla 5 gün sürmelidir. Diş şişmesi yaşandığı takdirde yapılması gereken en etkili çözüm dişleri düzenli ve sık sık fırçalamaktır.

Ayrıca her diş fırçalama işleminin ardından, iltihap tamamen geçene kadar uygulanacak olan ağız gargarası, diş eti şişmesini oldukça rahatlatacaktır. Yapılan bu ağız gargarası, diş etlerinde ortaya çıkan mikrobiyal faaliyetlerin azaltılması ve dönemsel olarak yok olması için oldukça faydalı olan bir tedavi yöntemidir.

Diş eti iltihabı, ağız ve diş sağlığını büyük oranda olumsuz etkileyen ve yaşam kalitesini düşüren olumsuz bir durumdur. Öyle ki iltihap tek bir dişte oluşsa bile tüm ağız bölümüne etki eder. Evde yapılacak olan rutin diş fırçalama, gargara ve diş ipi kullanımı ile bu iltihaplanmalar kısa süre içerisinde yok edilebilir.

Ancak uzun süre hiçbir yöntemle geçmeyen diş eti iltihaplanmalarının belirtilerinden biri de diş eti çekilmesi yaşamaktır. Bu durum uzun süre devam ettiğinde diş kaybına sebep olabilir. Bu yüzden eğer uzun süre geçmeyen diş iltihabı yaşıyorsanız, en kısa sürede uzman bir diş hekiminden yardım almak ağız ve diş sağlığının geleceği anlamında büyük önem taşır.

Ağız ve Diş Sağlığının Dentaliva Güvencesi Altında

Ağız ve diş sağlığı asla ihmal edilmemesi ve düzenli kontrollerin yapılmasını gerektiren bir durumdur. İhmal edildiği takdirde istenmeyen durumlar ve son olarak diş kayıplarına yol açabilen bu durumlar, sosyal hayatınızı son derece olumsuz etkiler. Bu yüzden ağız ve diş sağlığınızı en az sizin kadar önemseyen ve işini özveriyle yapan bir diş hekimine başvurmanız gerekir.

Detaliva, bu anlamda beklentilerinize karşılık niteliğinde hizmet veren ve uzun yıllardan beri bu sektörde başarısını kanıtlamış bir diş kliniğidir. Hasta memnuniyetini, konforunu, istek ve ihtiyaçlarını gözeterek çalışmalarını sürdüren Dentaliva, profesyonelliğin yanında güler yüzlü, disiplinli ve hastalara huzurlu bir ortam yaratmaya çalışan uzman ve deneyimli kadrosuyla sizlere hizmet vermeyi prensip haline getirmiştir.

Her kitleye ve her ihtiyaca cevap verebilecek tecrübeye sahip olan uzman diş hekimleri ve işini severek yapan çalışma kadrosuyla Dentaliva, herkes isteği gibi gülebilsin diye her geçen gün büyümeye ve gelişmeye devam ediyor. Sizde kendinize bir iyilik yapın ve ağız ve diş sağlığınızı en az sizin kadar önemseyen Dentaliva diş kliniğinde ihtiyaç duyduğunuz tüm tedavi yöntemlerine uzman diş hekimi farkıyla dişlerinizi emanet edin.