Çocuk Diş Tedavileri Acil Durumlar

Diş hastalıkları birçok insan için büyük bir problemdir. Özellikle ciddi ve ani ağrıların yaşanması, konforunuzu minimum seviyelere indirir. Bu tip rahatsızlıklar çocuklar için ise çok daha sıkıntılı yaşanmaktadır.

Çocukların ağız ve diş sağlığına dikkat etmesi konusunda gerekli eğitimin verilmesi birçok sorunun önüne geçecektir. Buna karşın birçok nedene bağlı olarak çocuklarda acil kapsamında ele alınabilecek sorunlar ortaya çıkabilir. Bu sorunlar temelde şu üç başlık altında toplanabilir;

• Dental travma
  • Enfeksiyon
  • Şiddetli ağrı

Bu üç başlık altında yaşanabilecek sorunların yanı sıra çocuklarda kalp, böbrek, karaciğer ve kan rahatsızlıkları gibi sistemik hastalıklar, çocuk diş hekimliği alanında da önemli bir yere sahiptir. Bu sistemik sorunların yanı sıra enfeksiyon ve travma gibi durumlar yaşanmıyorsa, acil müdahaleye de gerek yoktur. Ancak çocukların düzenli olarak diş hekimi kontrollerinden geçmesi gerekir.

Dental Travma

Dental travma, çocuklarda yaygın olarak karşılaşılan durumlardan biridir. Travmanın şiddetine ve yönüne bağlı olarak; dişlerde, kemiklerde ve yumuşak dokulardaki hasarın boyutu değişebilir. Travma sonucunda dişlerde; çatlama, yerinden çıkma ve oynama, kırılma, dişin gömülmesi gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Bunun yanı sıra çene kemiklerinde kırılma, yerinden çıkma gibi sorunlar da ortaya çıkabilir. Yumuşak dokularda ise yırtılma, kesilme, şişme ve kanama gibi durumlar gözlemlenebilir.

Travmanın neden olduğu duruma bağlı olarak aciliyet durumu da değişebilir. Bu değerlendirmeyi diş hekimlerinin yapması gerekir. Ancak çocuğunuzda travmaya bağlı bu tip sorunlar yaşanıyorsa hemen bir diş hekimine başvurmanız gerekir.

Travmaya bağlı olarak farklı diş tedavileri uygulanabilmektedir. Özellikle daimi dişlerde ortaya çıkan travmaya bağlı kırık ve benzeri sorunlar diş hekimi tarafından hızla tedavi edilecektir.

Enfeksiyon

Enfeksiyon sorunu diş ya da diş eti kaynaklı olarak ortaya çıkabilmektedir. Diş etlerinde şişlik, ağrı, kızarıklık gibi sorunlar oluşuyorsa, çocuğunuz için hızlı biçimde diş hekimi randevusu almanız faydalı olacaktır. Enfeksiyon oluşması durumunda diş hekiminiz kanal tedavisi gibi yöntemlere başvurabilir. Enfeksiyon oluşan kalıcı dişlerin kurtarılması son derece önemlidir.

Bunun yanı sıra diş çekimi gibi seçeneklere de başvurulabilir. Eğer sorun diş etindeyse ilaç tedavisine de başlanabilmektedir. Hangi tedavinin yapılacağına diş hekiminiz karar verecektir.

Şiddetli Ağrı

Şiddetli ağrı, çocuk diş tedavilerinde acil durumların arasında yaygın olarak karşılaşılanlardan biridir. Bu ağrılar diş ya da diş eti kaynaklı olarak yaşanabilmektedir. Çocukların dişlerindeki çürükler, travma sonrasında oluşabilecek sorunlar ve diş eti hastalıkları şiddetli ağrılara neden olabilmektedir. Bu tip şiddetli ağrılar görüldüğü anda, diş hekimine başvurmak gerekir. Diş ağrıları, uygun tedavi yöntemi uygulanana kadar devam eder. Bu sebeple mümkünse ağrı kesici ile kısa zamanlı olarak dindirilen ağrılar ortaya çıkarsa, vakit kaybetmeden diş hekimine başvurmak gerekir. Çocuk diş hekimleri, ağrının nedenini tespit ederek gerekli tedaviyi uygulayacaktır.

Sistemik Hastalıklar

Kalp, kan, karaciğer, böbrek, nörolojik rahatsızlıklar ve gelişim bozuklukları gibi sistemik hastalıklar diş kaynaklı değildir. Buna karşın eğer çocuğunuzda bu tip bir hastalık varsa, diş tedavisi de hızlı biçimde yapılmalıdır. Bu tip durumlarda diş muayenesi aciliyet oluşturmamakla birlikte öncelik oluşturmaktadır.

Çocuğunuzdaki sistemik hastalık, diş hekimi tarafından mutlaka değerlendirilir. Muayene esnasında, çocuğunuzun varsa bu tip rahatsızlıklarını diş doktoruna bildirmeniz gerekir. Bu hastalıklara bağlı olarak ilaç kullanımı, tıbbi takip gibi durumları hekiminizin bilmesi gerekir.

Çocuk Diş Tedavileri Fiyatları

Çocuğunuzun dişleriyle ilgili birçok acil durumla karşılaşabilirsiniz. Bu durumlarla karşılaşma riskinizi azaltmak için çocuklarınıza diş sağlığını korumasını ve düzenli bakım yapmasını öğretmeniz gerekir. Bu önlem, basit ama oldukça etkilidir.

Çocuğunuzun dişleriyle ilgili yukarıdaki gibi acil bir durum oluşması halinde, Dentaliva’dan hemen muayene randevusu alabilirsiniz. Dentaliva uzman çocuk diş hekimleriyle, birçok acil sorunu tek seansta çözüme kavuşturacaktır. Bunun yanı sıra çocuğunuzu düzenli kontrollere getirerek, dişlerinin çok daha sağlıklı olmasını sağlayabilirsiniz. Bizimle iletişime geçerek hem acil durumlarda hem de acil olmayan durumlarda çocuğunuz için muayene randevusu alabilirsiniz.

Lütfen aşağıdaki formu doldurun, kısa süre içinde sizinle iletişime geçeceğiz.