Başarısız İmplant Belirtileri

İmplant tedavisi diş kaybı yaşayan kişiler için oldukça önemli bir yöntemdir. Diş implantı doğru uygulamalar ile yapıldığında hayatımızdaki konforu yükseltmektedir. İmplant uygulaması sonrasında bazen istenmeyen sorunlar yaşanabilmektedir. Başarısız implant işlem sonrasında bazı belirtiler ile belli olmaktadır. Bu belitlerin bir kaçını sizler için sıraladık:

• Şiddetli Ağrı: İmplant sonrası ağrı olması oldukça olasıdır ancak diş ağrısı şiddetlenir ve uzun süre devam ederse başarısız implantın belirtileri olarak düşünülmesi söz konusudur.
  • Diş Eti Enfeksiyon: İmplant sonrasında diş etlerinde şişlikler olabilir ama bunun geçmesi gerekir. Uzun sürdüğünde ve şişlik inmediği durumlarda muhakkak diş hekimi ile irtibata geçilmelidir.
  • İmplantın Yerinden Çıkması: Başarısız bir implant hareketli hale gelebilir ve yerinden çıkması sonucu implantın yerine doğru pozisyonunun bozulmasına neden olabilir.
  • Diş Eti Çekilmesi: İmplantın çevresinde oluşmuş bir diş eti çekişmesi varsa başarısız implant uygulamaları nedeni ile olduğu düşünülebilir.
  • Çiğneme Sorunlarının Ortaya Çıkması: Çiğneme sırasında yaşanan zorluk, ağrı ve rahatsızlıklar başarısız implantlardan oluşmaktadır.
  • Karıncalanma Hissi: İmplant doğru açı ve doğru şekilde tasarlanmadığında implant dişin sinir hasarına neden olarak dilde ve dudakta oluşan his kaybı aynı zamanda uyuşma ve karıncalanmaya sebep olur.
  • Alerjik Sorunlar: En nadir görülen belirtilerden biri alerjik reaksiyondur. İmplant için kullanılan malzemelerde bu sorun genellikle yaşanmamaktadır.

İmplantın Tutmadığı Nasıl Anlaşılır?

İmplant ağız ve diş sağlığı alanında başarı oranı oldukça yüksek olan bir tedavi yöntemidir. İmplantın tutmadığı ve başarısız yapıldığı durumlarda implant dişin düşme ihtimali yüksektir. İmplant tutmadığında diş düşer, ağrı ve şişlik olur ve tekrar yenilenmesi gerekir. Bu sürecin yeniden başlaması için ise iyileşmesi beklenmelidir.

Başarısız İmplant Nedir?

Başarısız implant, vücut tarafından reddedilen veya yerleştirildiği bölgede tutunamayan dental implantdır. Bu durum implantın yerleştiği bölgede ağrı, şişme, kızarıklık, çürüklük veya implantın yerinden oynaması gibi belirtilere yol açabilir. Başarısız implant durumları diş hekiminize danışmanız gerekir. Hekim tarafından değerlendirilmeli ve gerektiğinde tekrar yerleştirilmelidir.

İmplantın Tutmama Nedenleri Nelerdir?

İmplantın tutmama nedenleri şunlar olabilir:

• Vücut tarafından reddedilme: İmplantın vücuda yabancı bir madde olarak algılanması ve bu yüzden vücut tarafından reddedilmesi durumunda implant tutunamaz.
  • Düzgün yerleştirilmeme: İmplantın doğru pozisyonda ve yerleştirilmesi gerektiği şekilde yerleştirilmemesi durumunda implant tutunamaz.
  • Yetersiz kemik desteği: İmplantın yerleştirildiği bölgede yetersiz kemik desteği bulunması ve çene kemiğinde yetersiz olması durumunda implant tutunamaz.
  • İlaç etkileri: Bazı ilaçlar, implantın vücuda yerleştirilmesinden sonra kemik ve dokuların iyileşmesini etkileyebilir ve implantın tutunmasını engelleyebilir.
  • İyi bakım eksikliği: İmplantın yerleştiği bölgenin düzenli olarak temizlenmemesi ve bakımının eksikliği implantın tutunmasını engelleyebilir.

Sigara kullanımı, diş gıcırdatma, enfeksiyon gelişmesi, kanser tedavisi ve metabolizmayı etkileyen hastalıklar implantın tutmamasına neden olur. Bu nedenler ve diğer faktörler, implantın başarısız olmasına yol açabilir. Bu durumların önlenebilmesi veya giderilmesi için doktorunuzla sık sık görüşmeniz ve tavsiyelerine uymanız önerilir.

İmplantın Uzun Süreli Kullanımı İçin Yapılması Neler Yapılmalı?

İmplantın uzun süreli kullanımı için şu adımlar önerilir:

• Düzenli diş hekimi kontrolleri: İmplantın durumunun sürekli olarak değerlendirilmesi ve gerektiğinde müdahalelerin yapılması uzun süreli kullanım için önemlidir.
  • İyi ağız bakımı: İmplantın yerleştiği bölgenin düzenli olarak fırçalanması, diş ipi kullanılması ve ağız hijyeni konularında uzman bir diş hekimine danışılması uzun süreli kullanım için önemlidir. Doğal dişlerde olduğu gibi ağız bakımı iyi yapılmadığında implant için sorun yaşanabilmektedir.
  • Yerinde veya çok sık diş fırçalama alışkanlığı: İmplantın yerleştiği bölgenin düzenli olarak fırçalanması ve diş ipi kullanılması, ağız içindeki plak ve diş eti hastalıklarının önlenebilmesi için önemlidir.
  • Uygun diyet: İmplantın yerleştiği bölge ve diğer dişler için uygun bir diyet uzun süreli kullanım için önemlidir.
  • Sigara veya alkol kullanımının sınırlandırılması: Sigara veya alkol kullanımı, implantın yerleştiği bölgenin ve diğer dişlerin sağlığını negatif yönde etkileyebilir.

Bu adımlar, implant tedavisine uzun süreli kullanımı için gerekli olan önlemleri içermektedir. Her hastanın durumu farklıdır ve implantın kullanımı ile ilgili detaylı bilgi için doktorunuzla görüşmeniz önerilir.

İmplant Tutmazsa Ne Yapılmalıdır?

Eğer implant tutmazsa, aşağıdaki adımlar takip edilmelidir:

• Acil müdahale: İmplantın yerinden çıkması, ağrı veya şişme gibi durumlar için hemen bir diş hekimine başvurun.
  • İnceleme: İmplantın tutmamasının nedenini belirlemek için diş hekimi, hastanın ağız durumunu ve implantın durumunu incelenecektir.
  • Tedavi planı: İmplantın tutmamasının nedenine göre, hastaya en uygun tedavi planı önerilecektir.
  • Tedavinin yapılması: İmplantın yerine yerleştirilmesi, değiştirilmesi veya başka bir tedavinin yapılması gerekebilir.
  • Takip: İmplantın tutmasını ve ağız sağlığının korunmasını sağlamak için düzenli olarak diş hekimi tarafından takip edilmelidir.

Bu adımları takip ederek, implantın tutmaması durumunda mümkün olan en iyi sonucu almak mümkündür. İmplantın tutmaması durumunda, diş hekimi tarafından verilen tavsiyelere ve tedavi planına uymak da önemlidir.

Başarılı İmplant İçin Dentaliva Diş Kliniği

İmplant tedavisi oldukça önemli bir tedavi yöntemidir ve çokça fazla kullanılmaktadır. Ancak bu tedavi zorlu süreçleri beraberinde getirmektedir. Dikkat edilmesi gereken pek çok unsur bulunmaktadır. Bu tedaviye başlanmadan önce uygun bir araştırma yapılması şarttır. İmplantın yapılması sürecinden daha zor olan süreç ise başarısız implantın tedavi sürecidir. Bu durumla karşılaşmamak adına diş kliniğinizi doğru seçmelisiniz. Dentaliva Diş Kliniği olarak sizlere başarılı bir implant tedavisi için uzman hekimler, son teknoloji ekipmanlar ve klinik standartlarına uygun bir ortam sunmaktayız.

Dentaliva Diş Kliniği ile hastalarının ihtiyacına en uygun tedavinin seçilmesi ve başarılı bir sonuç alınması mümkündür. İmplant tedavilerimizdeki başarımız sizlere güven sunmaktadır. Dentaliva Diş Kliniği web sitesi üzerinden kolaylıkla randevu oluşturabilir tedavinize güvenli bir şekilde kısa sürede başlayabilirsiniz.