Ayrık Diş Tedavisi Nedir? Nasıl Yapılır?

Ayrık diş diğer bir adı ile diastema dişlerin arasında boşluk anlamına gelmektedir. Bireyin gülümsemesini olumsuz yönde etkileyen özellikle üst dişlerde görülebilen bir sorun olarak bilinmektedir. Görünüş olarak olumsuz bir etkiye sahip olmasının yanı sıra ciddi sağlık problemlerinin de göstergesi olabilmektedir. Ayrık diş, genetik olarak, diş eti problemleri sonucu, parafonksiyonel alışkanlıklar sebebi ile karşımıza çıkabilmektedir. Ayrık diş estetik olarak hoş gözükmemesi sebebi ile özgüvensizlik gibi sonuçları da doğurabilmektedir. Ayrık diş tedavi yöntemi sayesinde gayet başarılı bir şekilde diş arasında oluşan boşluk kapatılabilmektedir.

Ayrık Diş Tedavisi Nasıl Yapılır?

Ayrık dişlerin tedavi edilmesi için öncelikle nerede ve ne kadar olduğunun tespit edilmesi gerekmektedir. Problem sadece ön dişlerde ise estetik diş tedavi yöntemleri uygulanarak kısa sürede güzel sonuçlar elde edilebilir. Dişler arasındaki boşluk tüm ağızda bulunuyorsa, diş teli tedavisi ve ortodontik tedavi yöntemleri tercih edilmelidir. Ayrık diş tedavisi için en çok tercih edilen yöntemler arasında porselen lamine kaplama, kompozit lamine ve ortodontik tedavi bulunmaktadır.

Porselen Lamine Kaplama Tedavisi

Porselen lamine en çok tercih edilen tedavi yöntemlerinden biridir. Porselen lamine tedavisinde dişlerde aşındırma yapılmamaktadır. Minimal aşındırmalar yapılır ve porselen lamine tedavi sürecinde oldukça dikkatli olunmalıdır.

Dişlerde var olan ayrıklıkların üzerine ince yapıda porselen lamineler yapıştırılır ve bu sayede boşluklar kapatılır. Bu tedavi dişlerin renklerinde ve şekillerinde olan bozukluklarında giderilmesini sağlar. Porselen laminalar 0.1 mm, 0.2 mm kalınlıklarına kadar inebilmektedir. Özel yapıştırıcılar kullanılarak uygulanmaktadır. Bu tedavi yapılırken dişlerin konumu, genişliği duruşu gibi farklı faktörler incelenmektedir. Kullanım süresi oldukça uzundur. Bu tedavi yöntemi başarıyla yapılabilen lamine uygulamalarıdır.

Kompozit Lamine Tedavisi

Kompozit lamine uygulaması hızlı ve etkili tedavi yöntemlerinden biridir. Bu tedavinin çok tercih edilme sebebi diş üzerindeki dokulardan aşındırma yapmadan, anesteziye gerek duymadan tek seans içerisinde yapılabilir olmasıdır. Kompozit dolgu uygulaması doğal diş rengi ile ayırt edilemez, tamamen aynı olmaktadır.

Gerçek diş rengini elde edildiği bu tedavi için en önemli nokta dişlerin estetik durumunun bozulmadan dolgu işleminin yapılmasıdır. Diğer dişlerin yapısı ile aynı olacak şekilde yapılmalıdır. Ayrık dişler için kompozit lamine tedavisi oldukça başarılıdır ve tek seansta sonuç alınır. Ağız içerisinde çok fazla ayrık diş bulunuyorsa bu tedavi yöntemi önerilmez.

Ortodontik Tedavi Yöntemi

Ayrık diş tedavisine en net çözüm olarak ortodontik tedavi denebilir. Tel ile dişlerin hareketi sağlanarak ayrık dişler birleştirilebilir. Uzun süreli fakat sağlıklı sonuçlar elde etmeyi sağlar. Tel tedavi sonrası dişlerin tekrar eski haline geri dönmesi söz konusudur. Bunun için reteiner uygulaması yapılması şarttır.

Dişlerin arka tarafından bulunan koruyucu ile birlikte tedavi süreci ve sonuçları desteklenmektedir. Günümüzün gelişen teknolojisi ile birlikte şeffaf plak tedavisi de tercih edilmektedir. Şeffaf plak tel tedavisi ile aynı sonucu vermektedir. Diş teli bu tedavi için kalıcı bir çözümdür.

Ayrık Diş Tedavisi Nasıl Belirleniyor?

Ayrık diş tedavisinin belirlenmesi için öncelikle diş hekimi muayenesinin tamamlanması gerekmektedir. Uygun tetkik ve muayene sonucunda şikayetin oluşma nedeni ve çözümünün planlanması sağlanır. Bireyin estetik güdüsü, sosyal durumu gibi faktörlerde göz önünde bulundurularak tedavi yöntemi seçilir. Bu yöntemin belirlenmesindeki bir diğer faktör ise ağız içerisinde bulunan ayrık diş sayısının kaç adet olduğu olmaktadır.

Uygulanabilecek yöntemler hastaya anlatıldıktan sonra en uygun tedavi seçilerek uygulanmaya başlanır. Burada hastanın isteklerini ve şikayetlerini doğrudan belirtiyor olması oldukça önemlidir. Hekim ile koordineli bir şekilde tedavi sürecini tamamlayabilmeyi sağlayan önemli bir faktördür. Diş hekiminizi doğru seçmeniz tedaviniz için rahat edebilmenizi sağlayacaktır.

Ayrık Diş Tedavisi Ne Kadar Sürer?

Ayrık diş tedavisi süresi için net bir şey söylemek pek mümkün değildir. Tedavinin süresini yapılacak uygulama belirlemektedir. Ortodonti tedavi yönteminin tercih edildiği durumlarda dişte ki ayrıklığın durumuna göre aylar sürebilmektedir.

Kompozit lamine tedavisi ise sadece birkaç saatte tanımlanabilmektedir.

Porselen lamine tedavi süresi yaklaşık 5-7 gün arası olabilmektedir. Tedavinin ne kadar süreceği dişteki ayrıklığın boyutuna, hekimin uygun gördüğü tedavi yöntemine ve ekonomik durumunuza göre değişiklik göstermektedir. Diş hekiminiz ile görüştükten sonra size süre hakkında net bir bilgi verilecektir.

Ayrık Diş Neden Olur?

Ayrık dişlerin oluşumu kimi zaman doğum esnasında olabilmekle birlikte sonradan da ortaya çıkmaktadır. Geçici dişlerin çıktığı dönemlerde ayrık diş görülmesi mümkündür fakat sonra ki süreçte bu sorunun devam etmesi farklı sağlık sorunlarının yaşanmasına neden olabilmektedir. Arka azı dişin bulunduğu yerde kalıcı diş oluşmamış ise ön dişler geriye doğru hareket edecektir. Bu durum dişlerin ayrık olmasına yol açacaktır.

• Diş eti problemleri sonucu.
  • Genetik faktörler.
  • Erken yaşta diş kaybı sonucu.
  • Çenenin geniş dişlerin normal boyutta kalması.
  • Dişlerin küçük fakat çenenin normal boyutlarda kalması.
  • Diş eti ameliyatları sonrası yaşanan aralanmalar.
  • Çenenin geniş ve dişlerin küçük olması.

Ayrık Diş Tedavisi Sonrası Dikkat edilmesi Gerekenler

Ayrık diş tedavi sonrası dikkat edilmesi gerekenler uygulanmış olan tedavi yöntemine göre değişiklik göstermektedir. Ortodontik tedavi uygulanan hastalarda tel çıkarıldıktan sonra doktorun verdiği talimatlara uygun yiyecekler ve içecekler tüketilmesi şarttır. Özellikle tedavinin ilk dönemlerinde buna çok dikkat edilmelidir.

Porselen lamine tedavisi ve kompozit lamine tedavisi sonrasında ise yaşanacak ağrılar için doktorunuzdan ağrı kesici ile ilgili bilgi almanız gerekmektedir. Tedavi sonrasında ağrı kesicilerinizi hangi aralıklarla kullanmanız gerektiği hakkında bilgi alabilirsiniz. Dişimde ayrıklık sorunu yaşıyorum diyen her birey için tedavi yöntemleri mümkün.

Ayrık Diş Tedavi Fiyatları 2024

Ayrık diş tedavi fiyatının belirlenmesi için uygulanacak olan tedavi yöntemine karar verilmiş olması beklenmektedir. Tedavi yönteminin değişmesi ile birlikte fiyat konusu da değişecektir. İşlem yapılacak dişlerin sayısı da bu noktada oldukça önemlidir.  Ağız ve diş sağlığı ile ilgili her konuda fiyat kişiye göre değişmektedir. Tedavinin süresi, tedavi de kullanılacak olan malzemeler, hekimin yetkinliği, kliniğin konumu gibi pek çok faktör fiyat konusunda belirleyici bir rol oynamaktadır.

Fiyattan ziyade hastaların dikkat etmesi gereken konu işlemi yapacak diş hekiminin yetkinliği olmalıdır. Diş hekiminin tecrübesi ve sizinle olan iletişimi süreci kolaylaştıracak ve hızlandıracaktır. Daha sağlıklı bir tedavi süreci geçirmek için Dentaliva Kliniğimizin uzman hekim kadrosuna muayene olabilirsiniz. Randevunuzu web sitemiz içerisinden kolayca oluşturabilirsiniz. Tüm sorularınız için hizmetinizdeyiz.

Dentaliva Ayrık Diş Tedavisi

Dentaliva diş kliniği olarak tüm tedavilerinizde olduğu gibi ayrık diş tedavileriniz için de kaliteli hizmet sunmaktayız. Uzman hekim kadromuz ve tecrübeli ekip arkadaşlarımız ile birlikte ağız ve diş sağlığınız için gereken her şeyi yapıyoruz. Yıllardır kaliteyi ve memnuniyeti ön planda tutmayı kendimize amaç ediniyoruz.

Günlük hayatınızı ve sağlığınızı etkileyen ayrık diş probleminiz için bizimle hemen iletişime geçebilirsiniz. Hekiminiz size uygun tedavi yöntemini belirleyerek kısa sürede mükemmel gülüşlere kavuşmanızı sağlayacaktır. Whatsapp üzerinden veya iletişim hattımız ile iletişime geçerek randevunuzu oluşturabilirsiniz. Ayrık diş konusundaki tüm sorunlarınız için en kalite tedavi yöntemlerini sunmaktayız.